måndag 30 maj 2016

Hylltömning 2016: Utmaning 6 - LÄSALOT!

Hallå på er! Jag vet... det är inte juni än, men snart så! Anledningen till att jag berättar redan nu vad det kommer att bli för utmaning för nästa månad är för att det inte kommer att bli någon vanlig utmaning under juni utan en LÄSALOT! Är ju ledig en extra dag nästa vecka så varför inte ta den dagen till att läsa?

Junis utmaning kommer alltså att vara en långhelg där ni ska läsa så mycket som möjligt ur era olästhyllor. Läsaloten kommer att pågå fr.o.m fredag den 3 juni kl. 00.00 t.o.m måndag den 6 juni kl. 23.59. Alltså 4 hela dagar!

Det kommer inte att bli någon tävling eller spurter eller så utan en väldigt laid-back Läsalot bara för skoj skull. Det kommer heller inte att vara så hårda regler på vilka böcker ni ska välja, inga teman eller så. Enda kravet är att böckerna ni läser ska vara hyllvärmare och att ni väljer såna böcker som ni tycker att det är dags att ta tag i. Jag vet att alla har en hel del sådana böcker i hyllorna ;-)

Så på fredag kör vi! Hoppas att ni vill vara med! Om ni kommer att göra dagliga uppdateringar, hojta gärna till så att jag kan följa er. Jag kommer att lägga upp min TBR för helgen mot slutet av veckan!







8 kommentarer:

  1. En till! Åh så kul. Klart jag ska vara med!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Efter att ha avslutat I regnets enasmtids läs-a-lot
    så måste jag ju vara med i din med, ligger efter i denna hylltömning, har halvlästa böcker från mars utmaning, så både april och maj böckerna är olästa. Uj kommer detta projekt verkligen att gå bra. Men förhoppningsvis blir någon utläst under läs-a-lot, en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Precis! Här får man chansen att ta igen förlorad lästid!

      Radera
  3. åh vad kul! detta är jag gärna med på :)

    SvaraRadera
  4. Jag hänger på! Jag behöver läsa igen - har varit i en lässvacka senaste veckorna. Här skriver jag om läsaloten: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/06/hylltomning-2016-utmaning-6-lasalot.html

    Fast jag har ingen läshög än. Återkommer under dagen om det. :-)

    SvaraRadera
  5. Ska försöka vara med, men eftersom jag är och hälsar på släktingar hela helgen så får jag nog inte mycket läst kan jag tänka mig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...