lördag 21 maj 2016

Recension: Boundless av Cynthia Hand



Titel: Boundless
Författare: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #3
Utgivningsår: 2013
Förlag: Harper Teen

Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Goodreads:


The past few years have held more surprises than part-angel Clara Gardner could ever have anticipated. Yet from the dizzying highs of first love, to the agonizing low of losing someone close to her, the one thing she can no longer deny is that she was never meant to live a normal life.

Since discovering the special role she plays among the other angel-bloods, Clara has been determined to protect Tucker Avery from the evil that follows her . . . even if it means breaking both their hearts. Leaving town seems like the best option, so she’s headed back to California - and so is Christian Prescott, the irresistible boy from the vision that started her on this journey in the first place.

As Clara makes her way in a world that is frighteningly new, she discovers that the fallen angel who attacked her is watching her every move. And he’s not the only one. . . . With the battle against the Black Wings looming, Clara knows she must finally fulfill her destiny. But it won’t come without sacrifices and betrayal.

In the riveting finale of the Unearthly series, Clara must decide her fate once and for all.

 
________________________________________________________________________
 



Mina kommentarer: 
Oj, vad länge den här boken har stått oläst i min hylla. Läste ju andra delen för typ 1-2 år sedan eller nåt sånt. Men den här har fått vänta väldigt länge, det har liksom bara aldrig blivit av. Förrän nu! Och jag är jätteglad att jag äntligen fick läsa slutet på den här serien. Det var inte en dag för tidigt.

Som i de allra flesta fall med serier så hade jag glömt bort typ ALLT från förra boken. Kom inte ihåg mycket alls. |Spoiler| Det enda jag kom ihåg var att Claras mamma dött och att det hände i bok två. Det var typ det enda jag kom ihåg.

 
Det tog typ 150 sidor eller något sånt innan jag verkligen fastnade i boken, så det var rätt segt till en början... med sedan tyckte jag verkligen om den.

Här kommer lite random tankar kring handlingen, INNEHÅLLER SPOILERS:

+ Gillar verkligen Claras bror och deras dialoger!
+ Usch, vad jag tyckte illa om Phen! Hur kunde han bara lämna Angela?
+ Sedan tyckte jag inte att Clara brydde sig så mycket om Angela som jag trodde att hon skulle göra. Hon bara lät henne hoppa av universitetet och dra. Det skulle inte jag ha gjort om det var min bästa kompis som hamnat i trubbel. Så det tyckte jag var lite konstigt.
+ Haha, vad jag skrattade när Clara skulle teleportera sig och Christian och hamnade på helt fel ställe - utan honom. FAIL! LOL.
+ Fy, när man fick reda på att Lucy var ond!!
+ Stackars Angela! Fy vad hemskt att bli tillfångatagen av The Black Wings och hamna i helvetet.
+ Gud, vad konstigt, sorgligt och vemodigt det måste ha känts att få träffa sin mamma igen. Jag fick verkligen en klump i halsen när jag läste det stycket. Så sjukt konstigt att få träffa sin mamma innan man själv är född och att få chansen att säga till henne att hon verkligen borde svara ja på sin pappas frieri. Så himla fint!!
+ Och usch - när Clara sa adjö till Tucker. Fick en tår i ögat även då. Verkligen känslosamt slut på den här serien.
+ Åh, slutet!!! "My home is you". THE FEELS!!!



Slutsats: En av mina favoritböcker den här månaden. Väldigt känslosamt och ett vackert slut på den här serien!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...