söndag 22 maj 2016

Xylofon och Ynkrygg.

Då var det dags för  A-Ö boktaggen igen, var ju ett tag sedan sist. Här kommer därför två nya bokstäver!

X - Xylofon. En barnslig bok.
Xylofonen känns lite barnslig för många. Vilken bok/ungdomsbok känner du var för barnslig för dig?


Tvillingböckerna känner jag nu har blivit lite för barnsliga för mig. Älskade ju dem är jag var i yngre tonåren, men märker nu att oj, vad jag har växt ifrån dem. Men kan ändå inte låta bli att spara dem i hyllan. Bara för nostalgins skull!

Y - Ynkrygg. En feg karaktär.
Det finns många fega karaktärer i bokvärlden, men den här toppar listan. Vem är den största ynkryggen du har stött på i en bok?

Den här frågan tyckte jag var jättesvår! Men jag väljer att svara Mia från If I stay och Where she went. Gillade verkligen inte den karaktären. Jag tyckte att hon var vansinnigt självisk och feg i andra boken. Kanske inte den fegaste karaktär jag stött på, men det var henne jag först kom att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...