fredag 17 juni 2016

2 minisar: Trollkarlens hatt och Just one night

Här kommer två minisar på två nyligen utlästa böcker. Eftersom jag inte har jättemycket att säga om dem så får det bli minirecensioner!

Trollkarlens hatt av Tove Jansson

Mina kommentarer: Ytterligare en muminbok! Jag gillar verkligen att lyssna på den här serien i ljudboksformat. Tycker om Mark Levengood som uppläsare! I övrigt har jag inte så mycket att säga. Det är mysigt att lyssna på bara.





Just one night av Gayle Forman

Mina kommentarer: Som ni vet så läste jag Just one day för ett tag sedan och tyckte om den jättemycket. Dock blev jag sjukt besviken när det visade sig att den andra boken i serien inte är någon fortsättning på första delen utan bara en bok skriven ut Willems POV istället. Men sedan fick jag vetskap om den här novellen och kände att jag lätt kunde bojkotta andra delen och istället läsa den här - som ju faktiskt är en fortsättning. Dock är det bara en novell på under 50 sidor, men jag är ändå glad att den finns så att jag kunde lite closure första boken slutar med en sån cliffhanger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...