måndag 27 juni 2016

Er önskan är min lag!



Som ni säkert redan sett bland kommentarerna på mitt förra inlägg om en ny Läs-a-Lot så har jag fått fler än 10 positiva kommentarer, vilket var vad jag önskade för att jag skulle känna mig taggad för att arrangera ännu en sommar-Läs-a-lot.

Dock har jag inte fått in något förslag på medarrangör så det ställer ju till det lite eftersom jag har sagt att jag inte vill göra detta utan någon som hjälper till då det är sjukt mycket jobb att arrangera. Men eftersom jag ändå fått in så många positiva kommentarer så tänker jag så här.


+ Vi kör en Läs-a-lot!

+ Det blir en liten tävling.

+ Men! Eftersom jag blir tvungen att arrangera detta själv den här gången så blir det inga lässpurter. Det blir för mycket jobb och planering och jag vill kunna njuta av läsningen jag med, vilket blir svårt om jag ska planera och sköta en så stor Läs-a-lot själv. Därför blir det en Läs-a-lot, men en ganska laid-back sådan. Utan spurter och stress.

+ Vi kör en vecka och det blir mellan den 12 juli kl. 00.00 och 18 juli kl. 23.59.

 + Vi räknar sidantal. Den som har flest sidantal när veckan är slut kommer att vinna ett litet hemligt pris.

+ Ni sätter upp egna mål och får gärna göra dagliga uppdateringar om hur det går eller som minst ett inlägg efter att Läs-a-loten är avslutad där jag kan se hur många sidor ni läst.


 
Lägg gärna upp en liten TBR på din blogg eller på Instagram.
Anmälan sker på detta inlägg så jag kan ha lite koll på era bloggar och era TBR's.

Hashtag: #läsalotsommar16

35 kommentarer:

  1. Jag är med. Ska försöka knåpa ihop en liten hög med böcker att läsa snarast.

    SvaraRadera
  2. Åh vilka bra datum! Jag vill vara med :) ska försöka knåpa ihop en tbr under dagen.

    SvaraRadera
  3. Jag hänger på. Presenterar en liten TBR om några dagar.

    SvaraRadera
  4. Jag vill också vara med! :)

    SvaraRadera
  5. Jag är absolut med! Bra datum för min del, åker iväg till England tidigt på morgonen den 18:e, så veckan innan blir perfa. Ett inlägg med min TBR kommer upp på bloggen nästa vecka! :)

    SvaraRadera
  6. Är jättegärna med! Kommer dock vara bortrest den veckan, så får se hur mycket det blir läst, men är bara roligt att delta oavsett :) Ska försöka lägga upp ett inlägg med TBR på min blogg nästa vecka också!

    SvaraRadera
  7. åh! perfekt :) ser fram emot det :) Skall försöka få upp en TBR snarast! :)

    SvaraRadera
  8. Åh! Jag är på! Passar perfa eftersom jag har semester då som innebär MER lästid hihihi!
    TBR kommer upp inom kort!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  9. Åh, vad roligt - klart jag vill vara med! Att det inte blir några spurter gör inte mig något för jag lyckas ändå alltid missa dem. En TBR kommer de närmaste dagarna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom på en fråga: är ljudböcker ok eller måste det vara pappersbok/läsplatta?

      Radera
    2. Det blir ju svårt att räkna sidantal då. Så vill du vara med och tävla så bör du inte välja en ljudbok.

      Radera
    3. Här hittar du min TBR: https://mittbokligaliv.com/2016/07/02/hurra-2/

      Radera
  10. Jag är gärna med och i juli har jag semester så då ska jag äntligen ha tid till att läsa!

    SvaraRadera
  11. Jag är givetvis med, lägger upp en TBR-hög på mitt instagram när det börjar närma sig.

    Mari Gadell

    SvaraRadera
  12. Jag är gärna med, även om jag jobbar så läser jag alltid lite :)

    SvaraRadera
  13. Jag vet inte om jag är hemma eller på semester under den perioden - men jag är på! Försöker lägga upp TBR när det närmar sig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min TBR-hög ligger nu uppe:
      http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.se/2016/07/las-lot-sommar-16-hos-nelly.html

      Vet inte om vi ska länka? Men nu hittar du! :D

      Radera
  14. Jag är gärna med! :)
    Lägger upp TBR på min instagram när det närmar sig.

    SvaraRadera
  15. Jag är med! Uppdaterar hur det går på goodreads :)

    SvaraRadera
  16. Jag har funderat fram och tillbaka, men nu när jag gått på semester så känner jag att jag gärna är med. Och det ska bli så kul. Uppdaterar med TBR på Instagram innan det börjar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde en uppdatering på bloggen med: http://petrasbokblogg.blogspot.se/2016/07/tbr-for-lasalotsommar16.html

      Radera
  17. Så, en läslista i alla fall. Äger en bok i verkligt format.

    SvaraRadera
  18. Hänger på såhär i sista sekunden. Här finns min TBR http://boklysten.blogspot.se/2016/07/nellons-las-lot-tbr-lasalotsommar16.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...