måndag 20 juni 2016

Handen på hjärtat-taggen!

Såg denna tagg hos The World I live in så tänkte varför inte? Vet att jag är lite sen med att göra den, men hade faktiskt missat den från början så gör den nu istället långt efter alla andra. Men men... bättre sent än aldrig. Eller?


Vilken bok inte bara ogillar du, utan är arg på eller blir orimligt provocerad av?
The Great Gatsby.
Gud, vilken tråkig bok!!! Så överskattad. Tog mig igenom den med nöd och näppe och såg sedan filmen i hopp om att den skulle vara bättre, men NEJ. TRÅKIG och bara jättekonstig. Förstår verkligen inte grejen.

 


➤ Vilken författare har du dömt ut utan att ha läst?

T.ex. Camilla Läckberg och de flesta andra deckarförfattare. Intresserar mig inte ett dugg!


➤ Vilka böcker säger du att du har läst fastän du inte gjort det?

Det var en svår fråga. Jag brukar sällan ljuga om sånt. Men det kan vara så att jag aldrig kom igenom Emma av Jane Austen när jag var yngre. Men då säger jag nog att jag inte kommer ihåg om jag läst den eller inte. 

➤ Pest eller kolera: En av dessa serier ska bli obligatorisk läsning för alla i hela världen – du har makten att bestämma vilken. Du får inte säga ingen. Motivera ditt val. Alternativen är: Twilight och The Mortal Instruments.

 Här säger jag nog Twilight. För är så sjukt trött på TMI eftersom det känns som att den serien aldrig kommer ta slut. Kommer bara fler och fler böcker... suck.


➤ Hur många olästa recex har du?

I detta nu vet jag faktiskt inte... men tror det är typ 5-6 st. 


➤ Hur många böcker har du i bokhyllan som du tror att du – HANDEN PÅ HJÄRTAT, GLÖM INTE DET! – aldrig kommer läsa?

Helt ärligt så är jag ganska duktig på att rensa vart efter och göra mig av med de böckerna jag känner på mig att jag aldrig kommer läsa. Så helt ärligt - ingen.


➤ Vad har du för litterära pet peeves?
Hmm... när förlagen byter omslag mitt i en serie så de inte längre matchar. Då blir jag galen!!!!!


➤ Finns det något som gör att du inte ger en blogg en chans?

Kanske om det bara är recensioner. Det tycker jag blir lite tråkigt. Eller om layouten är jättetrist. 


➤ Vilken typ av blogginlägg markerar du som lästa i Bloglovin utan att kolla två gånger på?

De tråkigaste inläggen jag vet är Söndagens smakbit. SÅ TRÅKIGT!!!!! Läser ALDRIG dem.


➤ När vill du skriva arga kommentarer till folk?

 Om folk skriver att de inte håller med mig i recensioner och typ verkar tycka att jag ska ändra åsikt bara för att de inte håller med. Tack och lov händer inte detta ofta. (Har kanske hänt en gång på 4 år så ska inte klaga.)

Kan också bli irriterad ibland när folk startar värsta konversationen i mitt kommentarsfält om något som inte ens rör inlägget eller mig. Då kan jag tycka att: "Ni kanske ska ta detta någon annanstans". Dock har jag nog själv råkat göra detta någon gång också och jag vet att det inte är illa ment... men det tar massa onödigt utrymme på MIN blogg okej?!

5 kommentarer:

  1. Å kul att du gjorde det också! Och vi hade ju rätt så lika svar på några faktiskt :D och JA! Gud vad jag hatar när förlag byter omslag mitt i en serie. Är inte ens okej om det nya är bättre, enligt mig. Bara otroligt frustrerande.

    Och gud blir så inpackning av personer som har sådär få olästa rec-ex. Borde verkligen lära mig att inte be om fler än jag hinner med ... har hört av många att Gatsby ska vara tråkig - men samtidigt verkar vissa älska den? Just ju toppar den åtminstone inte min lista på böcker jag vill läsa om vi säger så ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Ja, vi hade lite lika svar på vissa frågor. Höll med dig om deckare framför allt!

      Radera
  2. Åh kul att läsa dina svar, håller verkligen med om smakbit på söndagen, så himla tråkigt, hahah! Jag snor den här av dig och gör den också :)

    SvaraRadera
  3. Smakbit på söndag hoppar jag också alltid över.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...