söndag 5 juni 2016

Recension: Everything leads to you av Nina LaCour



Titel: Everything leads to you
Författare: Nina LaCour
Serie: -
Utgivningsår: 2014
Förlag: Dutton Books
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:  
 
A love letter to the craft and romance of film and fate in front of--and behind--the camera from the award-winning author of "Hold Still."
A wunderkind young set designer, Emi has already started to find her way in the competitive Hollywood film world.
Emi is a film buff and a true romantic, but her real-life relationships are a mess. She has desperately gone back to the same girl too many times to mention. But then a mysterious letter from a silver screen legend leads Emi to Ava. Ava is unlike anyone Emi has ever met. She has a tumultuous, not-so-glamorous past, and lives an unconventional life. She's enigmatic.... She's beautiful. And she is about to expand Emi's understanding of family, acceptance, and true romance.

 
________________________________________________________________________
 

Mina kommentarer:

Kan börja med att säga att jag blev ganska besviken på den här boken. Inte för att den var dålig utan för att jag hade totalt fel om vad den skulle handla om. Jag började ju läsa den i hopp om att det skulle vara en sockersöt och lite cheesy contemporary. Men i själva verket är det ju mer av en mysteriebok med ett släng av romantik. Så nej, inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Det tog mig typ halva boken innan jag förstod vad det egentligen var för typ av bok. Men som sagt det var ju mitt eget fel, eftersom jag hade misstolkat handlingen helt och hållet.

Dock så gillade jag manusdelarna från filmen de jobbade med. Det tyckte jag var kul att ta del av. Har aldrig läst någon bok som handlar så mycket om filmskapande heller så det tyckte jag var lite kul och annorlunda. Och jag gillade även att det faktiskt handlade om ett lesbiskt par, det har jag nog aldrig läst om tidigare så det var definitivt a breath of fresh air! 


Men som sagt så blev jag i övrigt ganska besviken... jag ville ju läsa en mysig contemporary och inte en mysteriebok :-( Om någon har något tips på nån mysig contemporary á la Systrar i jeans som jag ännu inte har läst let me know!


Slutsats: En besvikelse! Jag trodde ju att boken var något som den inte var. Har ni någon gång börjat läsa en bok i tron om att det ska vara en viss typ och sedan efter några kapitel insett att ni missuppfattat?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...