lördag 11 juni 2016

Röta: Read-a-long (del 1)

Då var äntligen Read-along:en av Röta igång. För att läsa mer om Read-a-long:en, klicka här. Länka gärna era inlägg bland mina kommentarer som vanligt, så att jag kan gå in och kika på alla era tankar och åsikter.




Jag läser den inbundna utgåvan från B. Wahlströms som är på 525 sidor. Denna första del kommer att behandla s. 7-194.


Varning för spoilers!

Mina kommentarer:
Jag var lite tveksam till en början eftersom Hirka nu har kommit till vår värld. Jag föredrog nog när hon var i den andra världen som jag tyckte var riktigt spännande och intressant att läsa om. Har inte riktigt vant mig ännu så jag hoppas att jag kommer att vänja mig snart och att jag ska tycka att denna bok är lika bra som den första. Dock så tycker jag ändå på något sätt att det är spännande att läsa om hur Hirka på ser på vår värld. Hur många saker här för henne säkert verkar otroligt konstiga.

Det enda jag har lite svårt för fortfarande är alla väldigt ingående och bildliga beskrivningar av död. De gör mig fortfarande ofta riktigt äcklad samtidigt som jag inte kan låta bli att älska språket. Det är så otroligt vackert och levande och ja, jag älskar verkligen det.

Och jag saknar redan Kuro även om
Naiell verkar vara en intressant karaktär. Men jag hade hellre haft kvar Kuro tror jag...

Lite osäker om vad jag tycker om att läsa om Rimes delar. För mig hade författaren nästan kunnat skippa hans delar. De intresserar mig faktiskt inte så mycket. Det är ju genom Hirka och utifrån hennes POV som boken verkligen får liv och därför är hennes delar dem jag har svårt att slita mig från. Dock så vill jag ju ändå få reda på vad som händer med Rime... men önskar nog att man kunde ha fått in hans delar på något annat sätt.

Nu ser jag fram emot att läsa fortsättningen! Nästa lördag kommer mina tankar kring del två.

6 kommentarer:

  1. Jag gillade att läsa om Rime faktiskt. Hade tyckt det var tråkigt att inte få veta alls vad som händer honom. Här har jag skrivit om mina tankar: https://littermentart.blogspot.se/2016/06/read-long-rota-del-1.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om det faktiskt nu i efterhand så blev tvungen att skriva till lite bland mina kommentarer!

      Intressant att få läsa dina tankar!

      Radera
  2. Jag tycker det är väldigt intressant att få följa Hirka i vår värld, man får se världen ur ett lite annat perspektiv. Tyckte inte heller att Rimes delar var så intressanta, det var mer spännande att läsa om Hirka. Och jag håller med om språket, det är otroligt fint!

    Här har jag förresten skrivit om mina tankar: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/2016/06/read-long-rota-del-1.html

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att läsa om både Hirka och Rime och massa nya spännande individer. Vill bara läsa mer.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Precis som du var jag faktiskt skeptisk till om jag gillade Hirka i vår värld..

    Mitt inlägg; http://bokparadis.blogg.se/2016/june/read-a-long-rota.html#comment

    SvaraRadera
  5. Här kommer mina tankar
    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/06/read-long-1-rota-av-siri-pettersen.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...