lördag 25 juni 2016

Röta: Read-a-long (del 3)

Då var det dags att skriva ner mina tankar kring sista delen av Röta. För att läsa mer om Read-a-long:en, klicka här. Länka gärna era inlägg bland mina kommentarer som vanligt, så att jag kan gå in och kika på alla era tankar och åsikter.




Jag läser den inbundna utgåvan från B. Wahlströms som är på 525 sidor. Denna tredje del kommer att behandla s. 356-525.


För er som inte läst så kommer det att förekomma spoilers! Så vill ni inte bli spoilade, sluta läs här.

Mina kommentarer:

Först och främst skulle jag vilja tacka er som hjälpte mig med alla frågor kring andra delen av boken. Jag var sjukt okoncentrerad och fattade inte jättemycket av vad som hände. Nu när jag läste tredje delen har det också varit lite si och så med koncentrationen. Har nog hamnat lite i en lässvacka för tillfället. Tråkigt, tråkigt.

+ I den här delen så har jag suttit och fnissat lite åt alla konstiga saker Hirka upptäcker i vår värld. Som telefoner exempelvis. 


+ Wow, scenen med Hirka och Rime och deras kyss. Ooh, jag gillade!!

+ En stor upptäckt var ju det här med Korpringarna och boken Hirka hittade. Att det var en karta.

+ Gillade Hirkas konversation med Graal och hur han berättade hur han tänkt på henne. 


+ Gillar verkligen Stefan! Skrattade åt att han gav Hirka en t-shirt där det stod "Jag överlevde zombie-apokalypsen". Hihi och hon visste inte ens vad det var för nåt!

+ Det här med rötan... det missade jag nog men fanns den eller hur var det nu?

+ Blir spännande att se vad som kommer att hända i nästa bok. Kommer hon att hamna i en ny värld då?

Som jag nämnt tidigare så kommer det att bli en Read-a-long även med den sista boken i den här serien. Men! Jag kommer att ta en liten paus nu. Får se hur lång, men jag känner att jag behöver läsa lite annat. Är galet sugen på contempories nu i sommar så vi får se när jag kommer att köra en Read-a-long på sista boken. Men jag skulle tro att det blir i augusti eller september. Så håll utkik. Tills dess, simma lugnt och tack till er som läst de här båda böckerna tillsammans med mig.

4 kommentarer:

  1. Tycker också att det ska bli spännande att se hur det blir i sista delen! Här har jag skrivit om Röta: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/2016/06/read-long-rota-del-3.html

    SvaraRadera
  2. Är så spänd på sista delen! Tycker den här boken var riktigt bra och spännande hela tiden :) Har skrivit lite om sista delen här: http://littermentart.blogspot.se/2016/06/read-long-rota-del-3.html

    (och rötan fanns och fanns inte som jag förstod det. Inte i den bemärkelse att man ruttnar om man kysser eller ligger med Hirka. Men däremot de människor som druckit av Graals blod för att bli odödliga lever ju inte riktigt för de verkar inte ha någon puls. De blir lite mer zombie-lika och inte riktigt levande på något vis. Och det tillståndet är väl det som var Rötan på riktigt.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Maja, min räddare i nöden!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...