lördag 30 juli 2016

2 minisar: Outtalat och Saga, volume 5

Här kommer ytterligare två minisar på två utlästa böcker. Det är ett rec-ex och ett serielabum. Har ni också läst de här böckerna och vad tyckte ni i så fall?


Outtalat av Sarah Rees Brennan

Mina kommentarer:
Outtalat har stått oläst i min hylla väldigt, väldigt länge. Men nu tog jag mig äntligen i kragen och läste den. Jag hade hört så otroligt mycket bra saker om den innan jag fick hem den så mina förväntningar var nog ganska höga. Tyvärr måste jag dock säga att jag blev väldigt besviken. Jag trodde den skulle vara lite annorlunda mot andra böcker i genren, men tyvärr inte. Kändes bara som en upprepning av många andra böcker inom samma genre. Tyckte handlingen var lite intressant till en början, och det var lite spännande då man inte alltid visste vem som var ond och vem som var god. Men utöver det så blev det blev ganska fort tråkigt och därför tror jag heller inte att jag kommer läsa fortsättningen. Till en början gav jag faktiskt boken en fyra i betyg på Goodreads, men jag gick in och sänkte betyget idag (till en trea)... då jag känner att det nu inte är någon bok jag minns särskilt väl. 

  
(Detta var ett recensionsexemplar från Modernista. Tack så mycket för att jag fick läsa den här boken.) 





Saga, volume 5 av Brian K. Vaughan & Fiona Staples

Mina kommentarer: Den här serien bara fortsätter att leverera! Jättekul att äntligen få läsa volym 5. Dock kändes det som jag hade glömt väldigt mycket från volym 4, eftersom det var ganska länge sedan jag läste den så det tog ett tag innan jag började hänga med i handlingen igen i den här volymen. Men nu ska det bli kul att få läsa volym 6 också, som numera ligger och väntar här hemma. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...