måndag 4 juli 2016

20 snabba om sommaren

Hittade precis den här enkäten om sommaren som jag sett några svara på och som Linda på Enligt O ligger bakom och tyckte frågorna var roliga. Så nu kör vi igång med enkäten!

Väljer du…

Strut eller bägare… Jag måste säga strut. Jag älskar våfflan... dock väljer jag ibland bägare av den enkla anledningen att det blir mindre kladdigt då. Men strut är så mycket godare!


Rosévin
eller bubbel… Rosé är gott på sommaren. Absolut.


Allsång på Skansen
eller Lotta på Liseberg… Absolut Allsång på Skansen, men jag saknar Måns!!


Hav eller sjö… Det är nåt speciellt med hav!



Pocket
eller e-bok… E-böcker gillar jag inte alls, så måste svara pocket.


Deckare eller feelgood… Avskyr deckare och ni vet ju att jag ofta läser feelgood, så detta var ett enkelt val. 



Fotbolls-EM eller OS… Åååh... gillar båda, men älskar verkligen fotboll så jag måste svara det även om OS är kul det med.



Tegelstenar eller tunnisar… Även om jag inte gillar något av dessa alternativ så måste jag nog ändå säga tegelstenar bara för att jag inte tycker att en historia känns riktigt klar om boken är för tunn.


Livet efter dig
eller Independence day… Här gillar jag också båda! Vill se båda Livet efter dig och den nya Independe day-filmen. Men då jag älskade boken så får det bli Livet efter dig.


Zlatan eller Ronaldo… Jag är ett stort Zlatanfan! Speciellt efter att ha läst hans bok. Han är bara så jäkla cool!



Sol eller skugga… Förut skulle jag lätt ha sagt sol... men har börjat bli lite känslig med åren och blir nästan lite illamående av att sitta och steka för mycket nu för tiden.


Film eller Tv-serie… Uppskattar båda... men jag föredrar nog tv-serier, älskar att maratonkolla tv-serier på somrarna. Just nu är det Game of thrones och Orange is the new black som gäller.


Blåbär
eller hallon… Älskar blåbär och mjölk!


Bruce Springsteen eller Håkan Hellström… Har aldrig förstått mig på någon av de här. Pass!


Originalpocket
eller filmomslag… Definitivt originalomslaget! Filmomslagen tycker jag oftast bara ser billiga ut.


Nytt
eller gammalt… Nytt, absolut.


Slalomläsning eller en i taget… Gillar verkligen inte slalomläsning. Kan bli nån gång ibland och då hamnar jag alltid i lässvacka. Jag kan inte koncentrera mig när det blir så. Usch.


Facebook eller Instagram… Instagram älskar jag!


Skratta eller gråta… Jag blir alltid mer berörd av sorgliga historier än av roliga.


Getingar
eller myggor... Myggor är så sjukt irriterande och jag får alltid mängder av myggbett! Getingstucken har jag bara blivit en gång i mitt liv, brukar ju oftast gå bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...