lördag 2 juli 2016

Ärvd och överskattad.

Då var det dags för  A-Ö boktaggen en sista gång. Puh, det här var helt ärligt den jobbigaste tagg jag gjort. Jag är superimponerad av mig själv att jag ens orkade posta alla de här inläggen. Men här är alltså det sista, äntligen är taggen klar!! Hurra för mig.



Ä - Ärvd. En bok du läste efter att dina föräldrar läste den.
En av dina föräldrar rekommenderade den här boken till dig efter att de själva läst den. Vad tyckte du själv om den?

Jag har tjatat mycket om den här boken genom åren, men det var en av mina första och största läsupplevelser. Min mamma hade läst den och fick mig att läsa första boken som 13-åring. Jag grät floder i slutet av boken. Jag var helt knäckt och från den stunden var jag såld på den här serien. Nu har jag även fått sambon att läsa den och han gillade den han med. :-)

Ö - Överskattad. En bok du inte tycker förtjänar hypen.
Jag tror att vi alla har varit där. Den här boken fick dig att undra varför alla andra tycker om den så himla mycket

Jag ska vara ärlig! Jag har inte läst den här boken så att säga att den är överskattad är lite orättvist. Men jag tycker bara att Lauren Oliver över lag är väldigt överskattad. Jag har inte alls fastnat för hennes böcker och förstår inte vad alla andra ser i dem. Vad är det som är så bra? Jag gillar inte sättet hon skriver på. Kan inte sätta fingret på vad det är, men jag har läst både Delirium och Rooms och inte tyckt om någon av dem. Dock kommer jag att läsa den här, men jag har absolut ingen förhoppning om att bli blown away.

4 kommentarer:

  1. Har läst hela Auels serie om Ayla. Gillade verkligen dessa böcker.

    SvaraRadera
  2. Jag har sneglat lite på den här taggen men den har hittills känts lite väl mäktig. Bra jobbat av dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, trodde aldrig den skulle ta slut!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...