fredag 29 juli 2016

Bokbloggsjerka 29 juli-1 augusti.

Länge sedan jag deltog i jerkan nu, så tänkte göra ett försök denna vecka. Just nu lyder frågan:

Jag älskar listor och jag skriver flera stycken varje vecka i alla möjliga sammanhang. Och eftersom jag vet att jag långt ifrån är ensam om detta fenomen så tänkte jag att veckans tema för jerkan ska vara just en lista-post.


Svara genom att byta ut [blank] nedan mot det som du håller kärt, eller varför inte något som du verkligen inte klarar av. Endast fantasin sätter gränser…
Topp [blank] [blank]

Här är mina tre listor:

Topp 5 böcker jag är mest sugen på att läsa just nu.
1. Throne av glass av Sarah J. Maas
2. The wrath and the dawn av Renée Ahdieh
3. Beyond the kingdoms av Chris Colfer
4. The Darkest Minds av Alexandra Bracken
5. The unexpected everything av Morgan Matson


Topp 5 bästa contempories.

1. To all the boys I've loved before av Jenny Han
2. 4 dagar 4 nätter av Morgan Matson
3. Sommarserien av Jenny Han
4. Since you've been gone av Morgan Matson
5. Persikosommarserien av  Jodi Lynn Anderson



Topp 5 tv-serier
.

 1. Game of thrones
2. Suits
3. Orange is the new black
4. The O.C
5. Dexter

11 kommentarer:

  1. Härliga listor. :) Jag älskar också Orange is The New Black! :)

    SvaraRadera
  2. Suits har jag första och andra säsongen av, osedda, men det blir väl dags för den också någon gång :)

    SvaraRadera
  3. Av böckerna känner jag inte igen någon, men TV-serierna alla :-)

    SvaraRadera
  4. To all the boys ... ska jag läsa. Nån gång.

    SvaraRadera
  5. många okända böcker, men flera av TV- serierna känner jag igen

    SvaraRadera
  6. Inga böcker jag läst och av tv-serierna har jag bara sett Orange is the New Black

    SvaraRadera
  7. Idel okända titlar förutom Game of thrones, lite nyfiken på den trots att TV-serier inte riktigt är min grej. ;)

    SvaraRadera
  8. Fattar inte hur jag kunde glömma Game of Thrones :) Köpte boken Orange is the new Black på bokrean. Har dock inte läst den ännu. Suits är en serie som jag funderar på att se. Är den bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra! Se den!

      Radera
  9. Suits är jättebra! Nya böcker för mig, kul med tips. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...