måndag 18 juli 2016

Booktube-a-thon TBR!

Inte nog med att Läs-a-lot sommar håller på just nu, sista dagen idag utan nu drar ju även Booktube-a-thon igång. Jag hade tänkt att lägga upp min TBR lite tidigare men glömde tydligen bort det. Så här har ni min hög. Jag kommer inte att satsa på alla utmaningar i år, men ska försöka mig på ett par av dem i alla fall.

Officiella utmaningar:
1/ Read a book with yellow on the cover.
2/ Read a book only after sunset.
3/ Read a book you discovered through booktube.
4/ Read a book by one of your favourite authors.
5/ Read a book that is older than you.
6/ Read and watch a book-to-movie adaptation.
7/ Read seven books.





Av dessa utmaningar tänkte jag ta mig an 1:an och 2:an (Nancy Drew Diaries) Ja, jag kör på samma bok till de utmaningarna. Jag tänkte även prova på utmaning nr. 3 (The Wrath and the Dawn), nr. 4 (Since you've been gone av Morgan Matson) och nr. 5 (Svindlande höjder). Dock struntar jag i 6:an och 7:an och jag ska försöka att även läsa ut I dina ögon, som ingår i min TBR för Läs-a-lot sommar. Tycker den passar in under utmaningen att läsa en bok av sin favoritförfattare. Så jag klämmer in den i det här läsmaratonet också. Sedan tänker jag som vanligt försöka att läsa minst 100 sidor/dag samt läsa ut tre böcker. 

Vi får se hur det går. Första dagen är alltså idag, så jag kör två read-a-thons parallellt idag. Önska mig lycka till.

4 kommentarer:

  1. Lycka till! Kommer du att göra videoutmaningarna också? Jag är sugen på att vara med fast jag inte har nån Bookube. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kommer inte göra några videoutmaningar.

      Radera
  2. Åh, vad roligt att någon mer från Sverige är med! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har också tänkt vara med men i väldigt lugn skala. Det är kul att sätta lite mål för sin läsning och det blir helt klart väldigt mycket läst under sådana här veckor så det ser jag som ett plus.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...