onsdag 13 juli 2016

Recension: The Crown av Kiera Cass



Titel:The Crown
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #5
Utgivningsår: 2016
Förlag: Harper Teen
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:   
Kiera Cass s #1 New York Times bestselling Selection series has captured the hearts of readers from its very first page. Now the end of the journey is here. Prepare to be swept off your feet by The Crown the eagerly awaited, wonderfully romantic fifth and final book in the Selection series.

In The Heir, a new era dawned in the world of The Selection. Twenty years have passed since America Singer and Prince Maxon fell in love, and their daughter is the first princess to hold a Selection of her own.
Eadlyn didn t think she would find a real partner among the Selection s thirty-five suitors, let alone true love. But sometimes the heart has a way of surprising you and now Eadlyn must make a choice that feels more difficult and more important than she ever expected.   
________________________________________________________________________

 
Mina kommentarer, varning för spoilers:

Åh, så länge jag har gått och suktat efter att få läsa den här. Älskar ju den här serien så sjukt mycket och då jag läste förra delen förra sommaren med den cliffhangern, så höll jag ju på att bli tokig då jag inte kunde läsa fortsättningen på direkten. Men nu har jag ju då äntligen fått göra det.

Hade lite svårt att komma ihåg alla deltagare till en början. Vilka som hade lämnat tävlingen och vilka som var kvar. Men tycker ändå att jag kom in i handlingen relativt snabbt ändå.

Jag hade dock förväntat mig att jag skulle gråta en hel del under läsningens gång eftersom jag verkligen älskar alla karaktärer så sjukt mycket. Men jag grät faktiskt inte en enda gång... dock tyckte jag det fanns en hel del väldigt fina stunder.

Jag är imponerad av Eadlyn. Jag tycker att hon växte enormt mycket under den här boken. Tyckte det var otroligt fint hur hon bestämde sig för att ta över tronen då hon insåg att hennes föräldrar behövde vila. Älskade den dialogen som hon hade med sin pappa. Jag förstår att han blev stolt över henne. Dock kunde jag ibland känna att vad fasen, Eadlyn! Du kan inte bara behöva tjäna andra hela tiden, gör något för din egen skull nån gång! Men över lag blev jag väldigt imponerad över många av de beslut hon tog i den här boken. Hur hon ställde upp för Hale t.ex. Så gulligt också då hon sa till honom innan han skulle åka att han skulle få designa hennes bröllopsklänning! Samma sak med Kile... var helt säker på att hon skulle gifta sig med honom. Så blev ganska förvånad där när hon gjorde en helomvändning! Men kan inte fatta att hon faktiskt var beredd att gifta sig med Henri! Det hade ju blivit en katastrof! Är så glad att hon valde den hon valde till slut. Även om det inte kändes som det skulle bli han mot slutet där.

Var det bara jag som tyckte att epilogen kändes jättekort? Var ju knappt en halv sida lång. Hade velat vara med på deras bröllop innan boken var slut. :'-(


Men över lag en väldigt bra avslutning på serien. Har verkligen älskat den här serien från början till slut!

Slutsats: Så härligt att ha fått läsa den här boken nu. Kommer att sakna den här serien!

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...