måndag 1 augusti 2016

2 minisar: Curse of the arctic star och Destined for Doon

Här kommer ytterligare två minisar på två utlästa böcker. Hade bara lite korta kommentarer om dem så därför får det bli minirecensioner denna gång också. Har ni läst nån av de här böckerna och vad tyckte ni i så fall?


The Nancy Drew Diaries: Curse of the arctic star av Carolyn Keene

Mina kommentarer: Det var ju inte igår som jag läste Kitty-böckerna direkt. Men när jag såg dessa jättefina omslag så var jag ju bara tvungen att hoppa på tåget igen. Dock är jag jätteosäker på när dessa böcker egentligen ska utspela sig eftersom det refereras till en del moderna sociala medier o.s.v. Jag trodde nog att dessa skulle vara nyutgåvor av de äldre böckerna som jag själv läste när jag var liten. Men jag vet inte om det är så, men när jag var liten så fanns liksom inte Facebook eller iPhones liksom. Är det nån som vet? Är dessa nya böcker Carolyn Keene har skrivit eller är det bara gammalt material de har givit ut igen? Det framgår heller aldrig hur gammal Nancy är i den här boken? Nej, allting var lite förvirrande.






Destined for Doon av Carey Corp & Lorie Langdon

Mina kommentarer: Andra delen i Doon-serien. Gillade ju faktiskt första delen så var kul att läsa andra nu. Dock så måste jag säga att jag ändrat mig sedan sist angående de två berättarrösterna. I denna är definitivt Kenna den mest intressanta karaktären och åh vad jag älskade alla hennes små inslag av referenser till olika musikaler. Fnissade en hel del åt den. ME LIKEY! Ska bli kul att läsa tredje delen nu snart.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...