söndag 7 augusti 2016

Det där med den nya Harry Potter-boken...



Alltså jag blir galen!!!! Skrev ett ganska frustrerat inlägg på Instagram igår.

Från mitt Instagramkonto:

"Beställde Harry Potter and the cursed child den 31 juli, alltså samma dag den släpptes. Beställde den från cdon eftersom jag hade rabattkupong där. Beställde den tillsammans med en annan bok. Den boken kom efter två dagar. Harry har fortfarande inte kommit och finns ingen info om varför eller när den kommer skickas. Idag gick jag till Akademibokhandeln för att se om den fanns där. Det gjorde den inte och det fanns heller inga spår efter den i butiken överhuvudtaget. Det verkar inte vara meningen att jag ska läsa den... 😢"

Problemen fortsätter: Idag på morgonen ångrade jag mitt köp hos cd-on. Aldrig att jag beställer böcker från dem igen alltså. Nästa gång ska jag ignorera min födelsedagsrabatt...

Igår såg jag att en av Akademibokhandelns butiker hade ett fåtal kvar i lager, så jag ringer upp dem på nu på förmiddagen för att höra om det stämmer... men ICKE. "Då måste det stå fel på hemsidan, för vi har inga kvar i butik, vi inväntar just nu en ny beställning som bör komma i början på nästa vecka..." Jaha? Så no luck alltså. Jag upprepar: JAG BLIR GALEN!!!!!!!!!!!!

9 kommentarer:

  1. Jag har ett extra ex som jag kan tänka mig att sälja, om du är intresserad! Den är helt oläst, inte ens öppnat kartongen den kom i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad gulligt! Tack. Dock har jag beställt från Amazon nu + ska se om jag kan få tag på den som e-bok så länge. Pallar inte att vänta längre nu liksom.

      Radera
  2. Det är lugnt! Hoppas att du får tag på den nu... förstår att du är frustrerad, hatar när det blir problem med beställningar - särskilt när de är så efterlängtade som denna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när man gått och väntat är det sjukt frustrerande!

      Radera
  3. Jag beställde min från bookdepository, de var snabbare än någonsin och postade den redan dagen efter att jag beställde den. Cdon är inte att lita på när det gäller böcker

    SvaraRadera
  4. Jag hade förbokat den boken hos cdon.com och det var typ tusen olika problem innan det ens hade hunnit bli den 31 juli så jag sket i dem och förbokade min bok istället hos bokus och hade absolut inga problem alls. Jag bojkottar därefter cdon.com.

    SvaraRadera
  5. Stackare att det krånglat så mycket! Jag förhandsbokade min från Amazon.co.uk en dryg månad innan den släpptes och fick hem den innan folk som jag vet beställt från Adlibris och andra svenska alternativ, så det gick väldigt smidigt. CDON har jag dålig erfarenheter av sedan tidigare (även om det inte gällde böcker den gången) så handlar numera aldrig från dem. När jag var i stan idag och gick in på Akademibokhandeln här stod det att boken tillfälligt var helt slut från förlaget. Hoppas allt löser sig och du får den så snart som möjligt i alla fall!

    SvaraRadera
  6. Meh hallå, är du inte i Stockholm? Vi fick in den på SF-bok i fredags och var typ de enda i stan som hade den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså vi fick in FLER menar jag. Den första batchen sålde slut redan förra söndagen.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...