söndag 14 augusti 2016

#ReadThemAllThon TBR.


Hitta mer fakta om detta Read-a-thon här.


When Is It?
The read-a-thon will run for 3 weeks between Sunday 14th August to Sunday 4th September.
You can sign up anytime between now and the end of the read-a-thon.

How Do I Join?
Create a sign-up post on your own blog/booktube/booklr/etc with the books you will read for the challenge below and title it #ReadThemAllThon TBR or something similar. Then add your link to the link widget below. Please add a link back to this post!

The Challenge/Gyms
There are 8 reading challenges within this read-a-thon, based on the 8 gyms that are in the Indigo League. Earn a badge every time you complete a book!


Här är de olika utmaningarna och vad jag tänkt läsa:


1. Pewter Gym: The First Book In A Series
Throne av glass av Sarah J. Maas. Har velat läsa den i åratal nu! Nu SKA det bli av!

2. Cerulean Gym: A Book That Might Make You Cry
Etthundra mil av Jojo Moyes. Jag vet inte om jag kommer att gråta när jag läser den här, men risken finns absolut. Älskar hennes böcker.


3. Vermillion Gym: A Book With Thunderous Hype
Här väljer jag Harry Potter and the cursed child, då jag redan har börjat läsa lite smått i den och vill inkludera den i det här Read-a-thonet.


4.  Celadon Gym: A Book That Focuses on Diversity 
Cress av Marissa Meyer. Måste verkligen läsa den här nu och den kom upp då jag sökte på diversity på Goodreads så ja...
 

5. Fuschia Gym: A Book With A Great Romance 
Väntar på att att tredje boken i After-serien ska komma hem till mig så till denna utmaning tänker jag att jag ska läsa den!

6.
Saffron Gym: A Book With Fantasy/Supenatural Elements

Jag väljer att läsa Throne av glass till även denna utmaning då den passar in och då jag ändå inte kommer att hinna läsa hur mycket som helst när jag jobbar.

7. Cinnabar Gym: A Book With A Red Cover

Här blir det The Wrath and the dawn av Renee Ahdieh. Den har jag velat läsa länge!

8. Viridian Gym: A Book With Post-Apocalyptic Setting
Använder Cress för även denna utmaning.


 
Ett väldigt kul och annorlunda läsmaraton. Det börjar alltså idag... hmmm, blir lite tight... men ska i alla fall prova att vara med. Pågår i 3 veckor så har ju lite tid på mig. Lite ska väl bli läst i alla fall. Kommer inte gå hardcore i det här maratonet utan kommer läsa det jag hinner. Kommer mest använda detta Read-a-thon till planering för kommande läsning under den närmsta framtiden. Så detta är bara en kul grej!

2 kommentarer:

  1. Haha Vilken rolig idé!! :D Och lilla eevee som är så söt! ^_^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, helknasig och rolig idé! Eevee är sjukt söt!!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...