Recension: När vi tvekade av Anna Todd

Titel: När vi tvekade
Författare: Anna Todd
Serie: After #2
Norstedts

_______________________________________________________________________

Efter en kaotisk början på Tessas och Hardins förhållande verkade saker och ting börja falla på plats. Sedan kom den förkrossande sanningen fram... Tessa visste att Hardin kunde vara elak och hans humörsvängningar plågade henne, men hon trodde ändå att han älskade henne. Så som hon älskar honom. Är Hardin verkligen den djupa och missförstådda kille som Tessa föll så hårt för? Eller var allt bara ett spel?

Tessa önskar att hon kunde lämna honom för gott. Men när hon tänker på deras passion, de stunder när de bara har varandra, är det inte så enkelt. Hardin vet att han begått sitt livs största misstag – han är på väg att förlora allt. Han kan inte ge upp Tessa så lätt. Men kan han förändras? Kommer han att kunna förändras - för kärleken?

När vi tvekade är andra delen i Anna Todds framgångsrika serie After.

________________________________________________________________________

Mina kommentarer med en hel del spoilers. Har du inte läst boken, sluta läsa här!
När jag skrev recensionen på den första boken i den här serien så var mina tankar ganska kaos. Jag visste inte alls vad jag tyckte om den. Jag hade verkligen ett love/hate-relationship till den... nu efter att ha läst andra boken i serien så har jag landat lite mer i mina tankar och kan ta det lite mer som det kommer.

Första boken slutade ju i en rejäl cliffhanger och jag inte nog poängtera vilket svin jag tycker Hardin är! Hur fasen kan man slå vad om att man kan ta en tjejs oskuld? Det är bara så jäkla sjukt!! Och jag kan inte fatta hur Tessa inte bara tröttnar och drar. Eller hon gör ju det, men hon kommer också tillbaka gång på gång - vilket för mig är obegripligt när man blir behandlad på det sättet.

Sedan hur Tessa super sig full och sedan typ tvingar Hardin att ha sex med henne känns också sjukt konstigt. Alltså hur dum får man bli? Och så Hardin som i sin tur hör Tessa säga Zeds namn i sömnen och då rusar iväg och super sig full han med... Alltså - KOM IGEN! Det här är verkligen den värsta sortens såpopera. Jag kände bara hur jag blev mer och mer trött på Tessa och Hardin och deras jäkla on/off-grej. Deras förhållande ger mig för fasen whiplash!

Sedan tyckte jag så sjukt synd om Zed... hur kan hon bara blanda in honom och leka med hans känslor på det sättet? Alltså hon vet ju att det är dumt men ändå gör hon det. Så sjukt onödigt! Stackars Zed och han var bara så himla snäll och förstående. Tycker faktiskt denna bok påminner sjukt mycket om Twilight... det känns lite som Bella/Edward/Jacob. Och jag önskade så att hon bara kunde ha valt Zed istället. Men icke! Tyckte det var så fint av honom och bara sitta hos henne när hon sov. Han bara fanns där för henne när Hardin än en gång betedde sig som ett svin. Dock blev jag lite tveksam efter den där sms-incidenten. Var det verkligen Zed som skickade och sedan raderade de där sms:en?

Tyckte dock inte att denna del slutade i en lika spännande cliffhanger. Visst så slutade det med en, men jag vet inte - jag är bara inte alls intresserad av att läsa mer om Tessas pappa.

Betyget är svårsatt, men blir en fyra denna gång med eftersom den här serien verkligen är underhållande och typ det enda jag pallar att läsa i min djupaste lässvacka.

Suck, vad mycket drama - men ack så underhållande!