lördag 3 september 2016

1 minirecension: Pojken som kallades det

Pojken som kallades det av Dave Pelzer

Mina kommentarer: Har hört talas om den här boken och jag vet många som verkligen älskar den. Så när jag hittade den i min lokala Ica-affärs bokbyteshylla var jag ju bara tvungen att ta med den hem. Den är kort och gick snabbt att läsa ut. Från början gav jag den en fyra i betyg, men nu efterhand gick jag in på Goodreads och sänkte betyget till en trea.

Det är verkligen en fruktansvärd berättelse. Den fick mig att må illa och vilja sluta läsa flera, flera gånger. Men jag tvingade mig själv att läsa vidare för att boken ju ändå var så kort. Jag insåg dock inte förrän i slutet att man ju fick reda på hur det gick i bokens inledning. Jag hade hoppats på att få läsa mer om hur det gick sedan i en epilog. Nu tog det slut ganska abrupt. Jag vet att det finns flera böcker av den här författaren, men jag kommer inte att läsa dem. Det här var så vidrigt och jag vill verkligen inte läsa mer om det. Men jag tycker det är otroligt starkt av författaren att ge ut den här boken - för sånt här måste fram i ljuset, det får inte sopas under mattan. Så är det bara!

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...