måndag 19 september 2016

Alltså det här med missförstånd...

Det här är ju faktiskt bokrelaterat och eftersom jag just nu håller på att läsa Björnstad så besöker jag nu i dagarna Fredrik Backmans hemsida lite oftare än vanligt... Så var bara tvungen att posta ett inlägg med denna diskussion här på min blogg med. Den gjorde verkligen min dag. Och har du inte köpt hem Björnstad ännu, gör det!

Fru: 
(Från barnens rum) Kan du hämta vems byxor?

Jag: (Från köket) Va?
Fru: (Från barnens rum, aningen mer irriterat) Vems byxor!
Jag: Byxor!?
Fru: Ja!
Jag: Byxor???
Fru: Ja!
Jag: Vems byxor?
Fru: (Arg nu) JA!
Jag: Vadå ”JA!”? Jag frågade VEMS byxor du vill ha!?
Fru: (Osammanhängande mummel) Men herregu…JA! Kan du hämta VEMS BYXOR?
Jag: (Också arg nu) Jamen vilket BARNS!?
Fru: Vadå vilket BARNS? Jag sa hämta Vems byxor!!!
Jag: Jamen VEMS byxor?
Fru: Vems BYXOR!!!
Jag: VILKET AV BARNENS JÄVLA BYXOR SNACKAR DU OM?
Fru: JAG VILL INTE HA NÅGRA BYXOR!!! VAD SNACKAR DU OM???
Jag: VAD SNACKAR DUUU OM!!!???
(Tystnad)
(Lågmält samtal mellan fru och barn i barnens rum)
(Ett av barnens fotsteg i hallen)
Barn: (Lite onödigt irriterat) Där. Pappa.
(Barn pekar på köksbänken.)
Jag: (Tittar på köksbänken. Tittar på barnet. Harklar mig) Det är inte rimligt att förvänta sig att jag ska fatta det.
Barn: (Skakar på huvudet. Inte argt. Bara besviket.)
Jag: Det är inte rimligt! SLUTA TITTA PÅ MIG SOM ATT DET VORE RIMLIGT!

img_7491-2

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...