fredag 2 september 2016

Book Haul: augusti OBS, vanligt inlägg!

Egentligen skulle ju detta ha varit ett videoinlägg. Men då jag fortfarande är ganska hängig efter min förkylning, så bestämde jag mig för att fota böckerna jag köpt och visa de i bilder den här gången istället. Jag hoppas att det är okej.





Så det blev alltså elva nya böcker den här månaden. Ojdå! Och jag som tyckte att jag knappt skaffat några nya böcker alls. Det stämde ju inte riktigt.
Men i alla fall, böckerna är:


Pojken som kallades det av Dave Pelzer (En bok jag hittade hos min lokala Ica-affärs bokbyteshylla)
När döden kom till Pemberley av P.D James (Undrar om jag kommer läsa den här?)
Den tomma stolen av J.K. Rowling (Hittade även denna i bokbyteshyllan.)
Ett veck i tiden av Madeleine L'Engle (Rec-ex från Modernista! Tack!)
Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George (från ett bokbyte)
Forever Doon av Carey Corp & Lorie Langdon (Nästa del i min skottska favvoserie!)
När vi tvekade, När vi föll och För Evigt av Anna Todd (Min nya guilty pleasure serie! Har redan läst När vi tvekade.)
Harry Potter and the cursed child av
J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne (Äntligen har jag läst den. Recension kommer snart!)
The Walking Dead, volym 17: Fruktans tid av Robert Kirkman m.fl. (Älskar den här serien!)




Det har inte bara blivit böcker den här månaden utan i mitten på månaden skaffade jag faktiskt en Kobo! Har haft en Letto förut men sålde den då jag inte använde den så mycket, men nu blev jag faktiskt jättesugen på en ny läsplatta... för det är ju ändå ganska praktiskt. Och jag blev verkligen supernöjd med min Kobo. De har bakgrundsbelysning också så man kan läsa när det är mörkt, det hade inte Letton jag sålde - så det är bra!


Har ni köpt några roliga böcker den här månaden? Vilken var ditt bästa köp?


2 kommentarer:

  1. Jag är nyfiken på "Ett veck i tiden". Själv köpte jag fem böcker för 50:- på second hand idag, bland dem "Ronja Rövardotter" till min Astrid Lindgren-samling. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...