torsdag 29 september 2016

LÄSSVACKA!!!

... yes, I AM!! Jag vet inte vad jag ska göra. Jag läser inte. Jag har ingen lust... eller ork. Alla böcker känns tråkiga. Har en miljon böcker stående i hyllorna och jag vill inte läsa någon av dem. Tvingade mig själv att läsa lite i Sweet tooth, vol 2 igår på vägen till jobbet men alltså jag har noll lust. I måndags bestämde jag mig ju för att sänka mitt Goodreads mål och efter att jag hade gjort det var det som att all luft gick ur mig. Det var nästan som en frihetskänsla, YES nu slipper jag alla måsten. Det kändes SÅ skönt! Men samtidigt tråkigt för jag är ju van vid att jag VILL läsa och så plötsligt vill jag inte det... det är som att jag inte känner igen mig själv. Ja, ni hör ju - jag är lite förvirrad just nu.

Vad gör jag istället då? Ehm... inte mycket... plöjer avsnitt efter avsnitt av Orange is the new black, läser bröllopsmagasin och tittar på Youtube. Min favorit youtuber just nu är Fleur De Force! Älskar henne och alla hennes söta hundar och hennes klädstil är ju to die for.
 

Vad brukar ni göra när ni hamnat i lässvacka? Detta är ju långt ifrån första gången det händer mig... men blir ta mig sjutton lika handfallen varje gång. Det ironiska är ju dock att jag är supersugen på att blogga... men eftersom jag just nu tycks ha tillfälligt tappat mitt bokintresse så undrar jag... skulle det vara okej om jag bloggade om något annat och vad skulle ni vilja att jag bloggade om i så fall?

5 kommentarer:

  1. Det är din blogg och jag tycker att du ska blogga om precis det du vill. Det är synd att tappa den lusten också när det ändå är jobbigt med läsningen.
    När jag tappar lässuget brukar jag nästan alltid i slutändan hamna med en Agatha Christie bredvid mig. Det är mitt sätt att komma igång med läsningen igen. En annan är att lyssna på ljudböcker och då gärna något lättsmält.

    SvaraRadera
  2. Jag är också inne i världens lässvacka. Så tråkigt hur lite jag har läst den senaste månaden. När det händer brukar jag faktiskt inte tvinga mig att läsa nåt överhuvudtaget. Jag ser istället på serier och väntar på att läslusten ska komma tillbaka. Det gör den ju alltid så småningom. Men visst är det frustrerande.. hoppas du får tillbaka din läslust snart ! :)

    SvaraRadera
  3. När jag hamnar i en lässvacka brukar jag helt enkelt bara låta böckerna vara tills jag känner ett sug igen.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du kan blogga om vad du vill, din blogg, dina regler :). När jag får en lässvacka brukar jag bara låta det vara ett tag, se någon serie istället, ibland är det bara själva läsandet som är jobbigt så då kan det funka för mig att lyssna på ljudbok istället. Sedan brukar det släppa efter ett litet tag :)

    SvaraRadera
  5. Pröva att prata böcker med någon. Bara sitta och diskutera olika böcker, tipsa om vilka som är bra och vilka som är sämre, böcker som snart kommer på film eller de senaste böckerna ni läste. Detta fungerar för mig, för då väcks intresset igen och det är skönt att prata med någon som har lika stort intresse som en själv :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...