lördag 24 september 2016

Recension: För Evigt av Anna Todd




Titel: För Evigt
Författare:
Anna Todd
Serie: After #4
Utgivningsår: 2016
Förlag: Norstedts
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________
 
Beskrivning från Adlibris:   
Tessa och Hardin har trots alla motgångar fått det att funka mellan dem. Men kommer deras förhållande ändå att krascha till slut?

De har inte haft det lätt. Men allt som har drabbat dem har gjort deras kärlek och förhållande starkare och starkare. Ytterligare hemligheter kring Hardin leder till att hans fasad börjar spricka. Och när Tessa upplever en förlust tycks de glida ifrån varandra. När allt kommer omkring kanske de är mer lika än vad de någonsin trott. Tessa är inte lika oskyldig som när de först träffades. Hon känner Hardin bättre än någon annan och han behöver henne mer än någonsin. Men ju mer hon lär känna honom och får veta om honom desto mörkare framstår han. Orkar hon kämpa för honom och deras kärlek en gång till?


________________________________________________________________________

Mina kommentarer: 
Sista delen i After-serien. Känns lite tomt nu när den här serien är utläst faktiskt. Om det är någon som har något tips på liknande guilty pleasure så får ni gärna kommentera.

Eftersom detta är sista delen i en serie så kommer det att förekomma MASSOR med spoilers från och med nu. You have been warned!

+ Vet inte vad jag tyckte om det här med att Tessa fick reda på att hon nog inte kunde bli med barn...

+ Men alltså SÅ TASKIGT av Hardin att låta Tessa flyga hem själv från England och när hon hittade honom på den där festen med den där tjejen! ARGH!!!!

+ Och fy, att hitta sin pappa död när man kommer hem. Dock brydde jag mig inte så mycket om honom som ni ju vet. Han var bara sååååå tråkig att läsa om... men i alla fall... och jag hatade verkligen hur Hardin aldrig fanns där för Tessa när hon verkligen behövde honom.

+ När de gjorde slut... det var första gången som jag trodde att nu är det verkligen slut. En gång för alla. Det kändes faktiskt så. Och jag blev lite ledsen då Tessa sa till Hardin att hon var ledsen över att hon inte hade lyckats laga honom. :'-(

+ Tråkigt att Hardin fick rätt om Zed. Jag som verkligen gillade honom...


+ Kul att Karen ska ha barn. Hon är ju så himla rar tycker jag.

+ Gillade inte riktigt idén att Tessa skulle flytta med Landon till New York... det kändes inte som att det skulle passa henne. Hon har ju alltid pratat om Seattle. Tyckte det var lite tråkigt att hon aldrig trivdes där.

+ Vet inte riktigt vad jag tyckte om att Hardin blev en känd författare och att Tessa blev bröllopsfixare. Var kom det ifrån liksom... kändes inte alls trovärdigt eller hennes stil. Varför skulle hon bli bröllopsfixare?

+ Var det bara jag som tyckte att slutet kändes lite kort... jag gillade inte riktigt upplägget på det. Massor med korta epiloger typ. En lite längre epilog hade väl räckt... inte massa små upphackade... "2 år senare... 2 år efter det... o.s.v." Tyckte det kändes väldigt konstigt och så blev varje liten epilog så kort. Nej, jag hade velat ha EN längre epilog istället. Men kul att det slutade lyckligt i alla fall. Det är jag glad för... och att de gifte sig och skaffade barn till slut.


Tyckte det var svårt att sätta ett betyg på den här, sista delen! Men då jag över lag verkligen har gillat den här serien och det kändes väldigt tomt när den var slut, så bestämde jag mig för att ge den en femma trots att jag var lite tveksam till en början.


Slutsats:
Sista delen i After-serien. Riktigt bra guilty pleasure som det känns lite tomt efter att jag nu har läst ut.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...