lördag 17 september 2016

Recension: När vi föll av Anna Todd



Titel: När vi föll
Författare:
Anna Todd
Serie: After #3
Utgivningsår: 2015
Förlag: Norstedts
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________
 
Beskrivning från Adlibris:   
Tessa har allt att förlora. Hardin har inget att förlora ... utom henne. Efter en kaotisk början på förhållandet var de på väg att få saker och ting att fungera. Tessa visste att Hardin kunde vara elak och hans humörsvängningar plågade henne, men hon ville ändå tro på deras relation och på Hardin.

Men är han verkligen den djupa, omtänksamme kille Tessa föll så hårt för? Eller var allt ett spel och han egentligen någon annan? Hon önskar att hon kunde lämna honom. Men det är inte så lätt.

Hardin vet att han gjorde ett misstag, kanske det största. Han kommer inte att ge upp så lätt. Men kan han förändras? Kommer han att förändras - för kärleken?

Tredje delen i Anna Todds framgångsrika serie After.

________________________________________________________________________

Mina kommentarer: 

Tredje delen i After-serien och dramat fortsätter. Serien fortsätter att leverera och att vara min nya guilty pleasure!

Här kommer alla min random tankar med massor av spoilers. Så sluta läs här om du inte har läst den här boken.

+ Dock så tycker jag inte att förra cliffhangern i bok två var så där jätteintressant. Tessas pappa är ju bara så TRÅKIG att läsa om. Brydde mig faktiskt inte om honom ett skit. Kan heller inte fatta hur Hardin kunde låta honom bo hemma hos honom. Han känner ju inte ens honom. Hur kan man låta en typ random alkoholist och knarkare bo hemma hos sig... visst, det är Tessas pappa. Men hon känner ju inte honom heller. Han har ju aldrig varit en del av hennes liv, så i praktiken är det ju typ en främling. Det tyckte jag kändes ganska ologiskt.

+ Är det förresten bara jag som stör mig på att Tessa kallas sina föräldrar för mor och far? Kändes jättekonstigt tycker jag. Låter så gammaldags, det känns så onaturligt för en ung människa i Tessas ålder att kalla sina föräldrar mor och far. Låter som nåt som nån gammal människa skulle säga - inte en tonåring liksom. Hoppas ni förstår vad jag menar.

+ Alltså åh, vad arg jag blev på Hardin när han försökte förstöra Tessas chanser att kunna flytta till Seattle. Så himla onödigt!! Som att hon skulle tycka mer om honom när han bara förstör för henne. ARGH!!

+ Fy tusan vad arg jag blev på Steph när hon försökte få Tessa att bli våldtagen! Hur f-n kan man göra något sådant mot en annan människa? Så himla hemskt. Först droga henne och sedan bara stå och se på när håller på att bli våldtagen. Jag hade inte en aning om att Steph tyckte så illa om henne. I didn't see it coming. Inte alls. Trodde ju att det var Molly som var bitchen i det där gänget. Men jag hade fel tydligen. Så glad att i alla fall att Molly satte stopp... även om hon inte var bästa vän med Tessa heller så var hon i alla fall inte beredd att bara köra på. Och åh, vad glad jag var att Zed fanns där! Han är bara så sjukt gullig! Dock blir jag aldrig klok på varför Hardin aldrig ens kunde tacka honom. Han räddade ju för fasen livet på hans tjej. Och är imponerad hur Zed dessutom kunde stå upp mot Tessas mamma också. Och att hon faktiskt bad honom om ursäkt till och med. What?!

+ Och alltså, ååååh Smith. Han är bara så sjukt charmig. Lillkillen!!

+ Och wow, vilken cliffhanger! Helt galet! Är Vance Hardins pappa? What??


Betyget för denna del i serien blir en stark fyra. Hade inte Tessas pappa varit med så mycket så hade det kanske blivit en femma. Men den var ändå sjukt underhållande.


Slutsats: Serien fortsätter att vara sjukt spännande. Gillar du något lättläst med mycket drama ska du absolut läsa den här serien.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...