söndag 18 september 2016

Recension: Saga, vol 6 av Brian K. Vaughan & Fiona Staples



Titel: Saga, volume 6
Författare:
Brian K. Vaughan & Fiona Staples
Serie: Saga #6
Utgivningsår: 2016
Förlag: Image Comics
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Bokus
_______________________________________________________________________
 
Beskrivning från Goodreads:   
After a dramatic time jump, the three-time Eisner Award winner for Best Continuing Series continues to evolve, as Hazel begins the most exciting adventure of her life: kindergarten. Meanwhile, her starcrossed family learns hard lessons of their own.

________________________________________________________________________

Mina kommentarer: 
Tyckte det var dags att en av böckerna i den här serien skulle få en egen "riktig" recension. Och inte bara en minirecension. Det här är definitivt ett av mina favoritalbum hittills i serien.

Hihi, älskar Hazels berättarröst och fnissade högt över de första sidorna när hon var på förskolan och visade upp sina teckningar för resten av klassen. |Spoiler|
Och åh vad jag älskade återföreningen mellan Hazel och sin pappa mot slutet av albumet. Den sidan fick mig att bli alldeles tårögd... |Slut på spoiler| så detta var absolut ett av de mest emotionella volymerna för mig. Vet inte riktigt varför, men det var det!


Och alltså de här citaten! Så jäkla klockrena!!

“Anyone who thinks one book has all the answers hasn’t read enough books.”

“I mean, I know diversity is an overused word these days, but without it, what would we be?”


Ska bli sjukt spännande att läsa nästa volym. Hoppas den kommer SNART!!!!! Och det blir en solklar femma i betyg till den här volymen så klart. Bäst hittills!

 

Slutsats: En av mina favoritvolymer i serien. Rekommenderar verkligen den här serien till alla som är det minsta intresserade av att läsa graphic novels.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...