lördag 22 oktober 2016

2 minisar: Astrid Lindgren och Sweet Tooth, vol 2

Här kommer ytterligare två minisar på två utlästa böcker. Det är ett rec-ex och ett seriealbum, som jag tyckte mycket om. Har ni också läst de här böckerna och vad tyckte ni i så fall?


Astrid Lindgren av Agnes-Margrethe Bjorvand och Lisa Aisato

Mina kommentarer:
En superfin, illustrerad bok om Astrid Lindgren. Intressant fakta och fantastiska illustrationer. Får mig att vilja läsa ännu mer om och av Astrid! Rekommenderar den till alla, både för att den är så fin men också för att det var väldigt intressant läsning! Enda anledningen till att den inte får högsta betyg är för att jag hade velat ha vissa bitar lite mer utförligt - annars toppklass! Men jag förstår ju att den riktar sig till lite yngre läsare egentligen så då är det ju okej. Men som sagt fick det mig att vilja läsa någon lite mer utförlig biografi... så det kanske jag gör så småningom.

  
(Detta var ett recensionsexemplar från Modernista. Tack så hemskt mycket för att jag fick läsa den här fina boken.) 





Sweet Tooth, vol 2 : In captivity av Jeff Lemire


Mina kommentarer: Gillar verkligen den här serien. Tycker så synd om den lilla hjortkillen bara. Tycker inte om att han hålls fången. Men varför har han ingen navel? Något är skumt här... ska bli spännande att läsa fortsättningen.


2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...