torsdag 13 oktober 2016

Filmatisering: En man som heter Ove

 
 

Jag har inte vågat se den här filmen av så många olika anledningar... jag har tänkt att jag kommer att börja gråta hejdlöst eller så kommer jag att bli jättebesviken och inte tycka alls att den är lika bra som boken.

Men nu när jag varit hemma och bara legat i sängen eller i soffan när jag är sjuk och haft lite tråkigt, så beslutade jag mig för att äntligen titta på filmen. Har velat se den jättelänge men inte riktigt hittat rätt tillfälle... känt på mig att jag kommer att gråta jättemycket och då behöver man ju vara på rätt humör. Så idag såg jag den och jag var jätterädd att jag skulle bli besviken. Men det blev jag inte faktiskt. Jag grät massor, inte lika mycket som när jag läste boken men jag tyckte verkligen om filmen. Jätteglad att jag äntligen sett den! Älskade verkligen skådisarna som spelade Parvaneh och Sonja!

Har ni sett den? Vad tyckte ni?

3 kommentarer:

  1. Jag såg den på bio faktiskt. Grät ganska ordentligt vissa stunder :P Men tyckte den var jättebra! Brukar inte gilla svenska filmer men den här tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera
  2. Jepp såg den när den kom. Tyckte den var superbra. Upplevde personligen boken mer rolig än sorglig, men med filmen tyckte jag tvärtom så jag tyckte de fick fram de sorgligare delarna bättre medan vissa delar av humorn var svår att återberätta i en film. Men jag gillade den som sagt massor =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså... jag vet inte om jag är konstig men jag tycker verkligen inte att vare sig boken eller filmen är spec rolig. Eller visst fnissar till ibland men jag har aldrig och kommer aldrig att förstå varför folk tycker den är rolig. Vad är det som är roligt? Jag ser bara en sorglig historia. Samma med min sambo. Blir så irriterad när jag ser att folk säger att det är det roligaste de läst... jag grät mig igenom hela boken. Visst man skrattade väl lite i början innan man lärde känna Ove men så fort jag gjort det så grät jag konstant.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...