onsdag 12 oktober 2016

Hej från sjukstugan och läsmaratonfunderingar...

Hej på er! Usch!! JAG HATAR ATT VARA SJUK och nu är jag superförkyld IGEN! SLUTA - JAG VILL INTE!!!! Haft ont i halsmandlarna hela veckan och så vaknade jag inatt helt genomsvett och jätteont i halsen så idag var det ju bara att ringa och sjukanmäla sig. Fan också.

Läsningen har verkligen blivit lidande också. Har inte läst någonting sedan jag läste ut Björnstad. Jag vet inte vad som händer... jag vill läsa, jag tittar på massa booktube-videos och blir inspirerad att läsa båda det ena och det andra. Men så när jag väl plockar upp en bok så kan jag bara inte hålla fokus och tröttnar efter ca 5-10 sidor och så går jag och gör något annat istället. Så nu tillåter jag mig själv att göra det. Jag måste inte läsa om jag inte vill faktiskt, men det är tråkigt att ha tappat suget.

Detta leder mig in på något annat. I regnet ska ju köra sitt Fall into fantasy-läsmaraton med start på torsdagkväll. Jag hade ju verkligen tänkt delta... jag hade planer på att lägga upp en video med böckerna jag tänkt läsa o.s.v... men så blev jag ju sjuk så någon sådan video kommer det inte att komma. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Om jag ska vara med eller inte. Jag vill ju, men kommer jag att orka det? Och jag har absolut ingen aning om vad jag ska läsa heller...



Ni kan väl kommentera och säga vad ni tycker att jag ska läsa och hur jag ska göra med min TBR.

SOS från en boknörd. Jag behöver er hjälp.


8 kommentarer:

  1. Kan du inte göra en tvärs emot-utmaning istället? Se hur många dagar du kan hålla dig borta från läsning och böcker. För precis som du skriver så måste man faktiskt inte läsa. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... vilken underbart härlig idé.

      Radera
  2. Det är svårt att veta vad man kan göra men jag känner spontant att det kanske kan vara bra med en liten paus, lite det som Gabriella var inne på :) Hoppas du hittar tillbaka framöver. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... får kanske ha en utmaning i att inte läsa...

      Radera
  3. Vad tråkigt att du blivit sjuk. Krya på dig ! Det är verkligen svårt att fokusera på läsandet när man är sjuk. Viljan och orken kommer inte överens precis. Kanske seriealbum eller barnböcker skulle gå i små mängder. Typ Beatrix Potter eller Astrid Lindgren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Ja, inget kul att vara sjuk - ligger hemma med svullna halsmandlar. Känns som golfbollar.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...