torsdag 6 oktober 2016

Höstlistan!


När jag kom hem från jobbet och började kika igenom mitt bloggflöde så hittade jag den här mysiga listan hos flera stycken av er. Och jag var ju bara tvungen att göra själv också eftersom jag älskar höstmys!! Därför kommer även detta inlägg att bombarderas med underbara höstbilder! :-)


1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
Jag är så vansinnigt sugen på att komma igång med Throne of glass-serien snart. Jag hoppas att det kommer att bli i höst. Annars så kommer jag att försöka läsa mycket feel-good... kanske nåt av Marita Conlon-McKenna... vi får se.

2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?

Helt ärligt så tycker jag inte att jag nånsin läste någon bra bok i skolan. Alla riktigt bra böcker har jag själv tagit initiativ att läsa. Utvandrarna till exempel och även några andra klassiker. I skolan avskydde jag att bli påtvingad böcker som jag inte var sugen på.


Mina favoritämnen i skolan var musik, då jag alltid älskat musik och att sjunga och jag gillade även svenska och engelska.

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Läskiga filmer hatar jag. Usch, jag hatar att bli skrämd! Läskiga böcker njaeee... thrillers i så fall. Det kan jag uppskatta, även i filmformat. Gillar när det är spännande och så där, men tycker inte om riktiga skräckfilmer.

 
 
4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
Åh, den ultimata boken på hösten tycker jag är Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger... den är så sjukt bra och lite mysryslig sådär...

5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?
TE! Finns inget annat alternativ. 


 6. Har du några höstplaner du ser fram emot?
Hmm... inga speciella planer egentligen, förutom att köpa hem tonvis med härliga doftjus, dricka mycket te och att shoppa massor med mysiga tjocktröjor och en ny höstgarderob! Ja... och att vi ska göra om vårt sovrum med en ny säng och kanske nya gardiner och överkast o.s.v. MYS!


Om du gör eller kanske redan har gjort listan, kommentera gärna så jag kan ta och kolla in den. Är supernyfiken på vad alla andra svarar.

6 kommentarer:

  1. Jag gillade också den här höstlistan :)

    SvaraRadera
  2. Vi är många som gillade språk i skolan :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också gjort den och många av mina svar är väldigt lika dina :)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Svarade också på listan, tyckte att den var himla mysig.

    SvaraRadera
  5. Rolig lista och kul att läsa dina svar. Jag kunde förstås inte motstå att göra listan jag med!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...