söndag 2 oktober 2016

Sunday Funday #1

Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.


________________________________________________________________________________

Den här veckan kommer jag att visa upp lite videos som jag gillat lite extra under veckan... för ni vet ju att jag älskar att titta på Youtube!



I min Book Haul pratade jag ju om The Body Shop och den här målarboken man kan få där om man köper någon av deras ansiktsmasker. Här är en video där Helen Torsgården åker till deras rosfarm och får se hur de här maskerna tillverkas. Jättespännande tycker jag! Och de där rosorna påminner mig så mycket om när vi var i Edinburgh i somras. Åh, vad jag saknar Edinburgh!




En video som fick mig att börja storböla tidigt på lördag morgon. Kan inte med ord beskriva hur emotionell jag blev då jag såg den här videon. En av de bästa videos jag har sett på Youtube faktiskt. Man kanske inte förstår om man inte har följt Therese Lindgren länge som jag har gjort... men har man det då jäklar blir man rörd.




En sista video som jag har suttit och tittat på under den gångna veckan. Mestadels för att jag och fästmannen äntligen har bestämt oss för vart bröllopsresan kommer att gå. Ni förstår nog vart då ni ser titeln på videon. Alltså, så taggad!!!!!!

Vilka videos har du gillat lite extra under veckan som gått? Tipsa mig gärna om din favorit-youtuber och berätta gärna vad du tycker om den här nya idén med Sunday Funday.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att idén är jättebra! ^_^ Alltid kul att få lite tips på youtubers :)

    SvaraRadera
  2. Blev lika rörd som du av Thereses video, den gick rakt till hjärtat.
    En som jag kollat mycket på är "Matt&Amanda" som dagligen vloggar. De har nyss fått en bäbis, så det är extra roligt att följa dem. Kan verkligen rekommendera alla att ansluta sig till deras kanal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har jag inte hört talas om, får kolla upp.

      Radera
  3. Älskar Thereses videos. Hon är så down to earth. Samma med Helen! Så härligt med youtubers som är så egna och personliga!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det låter jättebra! Har själv tänkt ha helgerna mer bokfria och bara skriva vad jag känner för då, om jag har något att skriva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... tycker det känns kul att få blogga om lite annat!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...