söndag 9 oktober 2016

Sunday Funday #2

Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.


________________________________________________________________________________

Något som ni kanske inte visste om mig är att jag älskar inredning och just nu har jag verkligen snöat in mig på lantlig inredning. Jag skulle vilja köpa ett hus på landet i Skottland eller England. Skulle vilja bo ute på den engelska landsbygden, typ i Cotswolds (som Kate Winslets lilla hus i filmen The Holiday ni vet...)

Jag och fästmannen har sett alldeles för många avsnitt av Escape to the country på 8:an tror jag... Men det är verkligen en dröm. Att en gång få köpa ett hus och renovera det precis som vi vill ha det. Vem vet, en dag kanske... men känns bra att vi i alla fall har hittat en toppenlägenhet som vi älskar.

Här är lite inspirationsbilder på hur jag skulle vilja bo.














10 kommentarer:

  1. Så fint! Älskar bild 7, dn med sovrummet med glasdörr ut mot trädgården ! *hjärtögon*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du... det är min favorit med.

      Radera
  2. Åh det lilla huset på bild 2. Jag vill ju så gärna nån sommar hyra en sån där mysig liten stuga på landet i Skottland eller på Irland. Med sån mysig gammal inredning och bara njuta av lugnet där, läsa och gå runt och fota den helt otroliga naturen.

    SvaraRadera
  3. ååh jag gillar också En plats på landet som går på åttan!! så mysigt program verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul! Jag och sambon älskar att slötitta på det!

      Radera
  4. Så fint och vem skulle inte vilja bo så där!! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...