söndag 30 oktober 2016

Sunday Funday #5



Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.


________________________________________________________________________________


Dagens inlägg kommer att handla om en ny tv-serie som jag har börjat följa och verkligen gillar! Det är Westworld som går på HBO. Serien handlar om en väldigt avancerad teknisk nöjespark med Western-tema (ungefär som High Chaparral) men med androider som värdar. Vanliga människor får besöka nöjesparken och göra vad de vill utan att behöva vara rädda för att robotorna ska hämnas. Serien påminner lite grann tycker jag om den svenska serien Äkta människor som gick på SVT för ett tag sedan...


Hittills har jag sett fyra avsnitt och har verkligen fastnat. Älskar verkligen Evan Rachel Wood nu. Alltså hur snygg? Finns en del kända skådisar också som t.ex. Ed Harris och Anthony Hopkins.

Här är en trailer. Gillar ni science fiction eller om ni gillade Äkta människor tycker jag absolut att ni ska ge den här serien en chans. Riktigt intressant tycker jag!


2 kommentarer:

  1. Kul att du gillar serien! Jag tycker den är jättebra men sjukt obehaglig. Kommer fortsätta se den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker den är jättebra! :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...