söndag 27 november 2016

Sunday Funday #9



Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.
____________________________________________________________________________
 

 Idag är det första advent så vad passar väl bättre än lite pepparkaksbak? Fästmannen och jag hade skaffat hem pepparkaksdeg i fredags så nu var det ju bara att sätta igång och baka. Är så härligt med julstämning tycker jag, det är absolut det bästa jag vet! Och idag kom det snö igen. Yay!!!







Hihi, sambon tyckte att de här änglarna såg ut lite som batmansymbolen. ^ Haha... jo men lite faktiskt.



Några julhundar måste man ju ha! ^



Nu är de inne i ugnen! ^



Och det färdiga resultatet! ^ Mums!! Nu är det snart dags för lite glögg och pepparkakor framför någon av Harry Potter-filmerna. MYYYYS!

Hoppas att ni har en bra första advent allihopa.

1 kommentar:

  1. Åhh, pepparkaks bakning är det verkligen dags för, tycker att dem man bakat själv smakar mycket godare än helt färdigköpta. Gulliga änglar du hade, har en ängelform själv men inte lika gullig. Kanske dags för att se om man skulle inskaffa nya formar innan baket, är lite samlare av formar....;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...