tisdag 6 december 2016

Läs-it-snow 2016.



Som jag skrev tidigare så kommer det att bli en Läs-a-lot i jul igen. Jag ser fram emot det här otroligt mycket. Dock kommer jag inte att ha några spurtar eller nån tävling detta år. Jag har ju precis kommit tillbaka efter min lässvacka och känner att det inte finns någon anledning att over-do it. Bättre att mjukstarta lite.

Som bannern säger så kommer Läs-it-snow att pågå mellan den 21-27 december. Alltså sju hela dagar. Inga tävlingar och inga spurtar, utan detta kommer att bli ett lite mer laid-back read-a-thon eftersom det är jul och man så klart vill hinna med att umgås med familj och släkt.

Dock kommer jag att ha lite skojsiga utmaningar som man gärna får vara med och delta i och jag skulle bli jätteglad om ni Instagrammar massor med mysiga bilder där ni tar er an dessa utmaningar.


Så här kommer lite utmaningar som ni kan utgå ifrån när ni väljer er TBR.

* Läs en feel-good-bok (för det tycker jag passar vid jul.)
* Läs en klassiker
* Läs MINST 1000 sidor under Läs-it-snow-veckan.
* Läs en tegelsten (över 500 sidor)
* Läs en bok med ett vintrigt/juligt omslag
* Läs en graphic novel
* Läs en bok med något rött på omslaget
* Läs en bok under 200 sidor
* Läs något av DIN favoritförfattare
* Läs valfri Harry Potter-bok (Älskar HP kring jul!)

Välj valfria utmaningar här och gör en TBR! Man behöver absolut inte göra eller klara alla. Du kan välja att försöka klara en utmaning eller alla tio. Your choice! Det är bara för att göra valet av böcker lite roligare eller om du har svårt att välja vilka böcker du ska läsa. Som sagt inga krav, ingen tävling. Det är bara som en kul grej. Jag själv gillar när man får lite utmaningar att välja ifrån när man ska plocka ut sin TBR.

Vore också superkul om några av er ville vlogga eller lägga upp dagliga inlägg med hur det går, så att jag kan följa er. Men absolut inget måste. Jag kommer ev. att vlogga under någon av dagarna i alla fall. Men det får vi se!

Jag har redan lagt upp lite potentiell läsning för Läs-it-snow HÄR!
Men kanske gör en lite mer uppstyrd TBR utifrån utmaningarna också. Säg till om ni vill ha en sån video! <3

Hashtagga läsitsnow16 på instagram och hojta gärna till i kommentarerna om just DU kommer delta.

15 kommentarer:

  1. Åh vad roligt jag kommer absolut att vara med :)

    SvaraRadera
  2. Åh! superkul! jag kommer definitivt vara med! :D

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt med lite läs-a-lot, så jag ska plocka ut några böcker och lägga upp bild på dem. Borde hinna läsa lite före juldagarna i alla fall.

    Mari G

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte det var superkul förra året så jag är gärna med igen! :)

    SvaraRadera
  5. Jag kommer att vara med. Nu ska jag bara fundera över en TBR och sen kommer jag att skriva ett inlägg om det. Har i alla fall att en HP ska läsas och det är den illustrerade HP and the philosphers stone som jag ännu inte har läst.

    SvaraRadera
  6. Å vad kul att du ordnar! Hänger definitivt på! :D

    SvaraRadera
  7. Jättekul! Jag vill definitivt vara med. Och skönt att din lässvacka är över. :)

    SvaraRadera
  8. Så kul att du håller i detta även i år. Kommer absolut att hänga på. Här kan du se min TBR:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2016/12/tbr-for-las-it-snow-2016.html

    SvaraRadera
  9. Jag har haft en jättelässvacka, mycket på grund av NaNoWriMo i november. Den månaden läste jag bara 1 bok. Nu i december försöker jag komma igång igen med läsningen, så jag är jättegärna med på Läs-it-snow! Ska bli jättekul!

    SvaraRadera
  10. Jag vill vara med! :) TBR-hög dyker snart upp på min blogg.

    SvaraRadera
  11. Jag är med. Har precis lagt upp ett inlägg om det hela. (https://jennyjag.wordpress.com/2016/12/17/las-it-snow-2016)

    SvaraRadera
  12. Åh vad kul, om det inte är försent så är jag gärna med!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...