söndag 18 december 2016

Recension: En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt


 

Titel: En enda hemlighet
Författare: Simona Ahrnstedt
Serie: En enda #2
Utgivningsår: 2015
Förlag: Forum
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris

En ny bladvändare av Sveriges romancedrottning

Längtan är över – andra delen i Simona Ahrnstedts succéserie är här! En enda hemlighet är en ny bladvändarroman om starka kvinnor, het passion och de hemligheter vi alla döljer.

Trettioåriga fältläkaren Isobel Sørensen har sett allt. Vilken katastrofsituation hon än placeras i behåller hon sitt lugn, sin kyla och sin kompetens. Men när hon får reda på att hennes skötebarn, den ideella organisationen Medpax, har problem förlorar hon fattningen. Någon har strypt pengaflödet och det verkar vara personligt.

Alexander De la Grip, yngste sonen i Sveriges mesta adelsfamilj, är en omoralisk jetsetprins känd för två saker: sitt utseende och sina kvinnohistorier. Nätterna ägnas åt att festa och ligga, för om han aldrig stannar upp så kommer kanske den fruktansvärda tomheten inte att hinna ikapp honom. När Alexander, tämligen bakfull, träffar den ursinniga men vackra läkaren bestämmer han sig omedelbart. Isobel ska bli hans nästa erövring och det till vilket pris som helst.

Isobel är van vid mäns uppvaktning och räknar med att kunna hantera mannen som har det Medpax så desperat behöver: obegränsat med pengar. Men folk är inte alltid vad de verkar vara, och när Alexander och Isobel obönhörligt dras till varandra tvingas de ompröva allt de trodde var sant. Frågan är om Isobel, efter att en gång ha sårats djupt, någonsin kommer att våga berätta sin hemlighet?

 
________________________________________________________________________

Mina kommentarer:

Oj oj oj... vad jag älskar Simona Ahrnstedts böcker. Sån guilty pleasure så det är helt galet! Gillade ju verkligen första delen i den här serien, så hade ganska höga förväntningar inför den här och ja - jag tyckte verkligen om den.

Det var kul att få lära känna de här karaktärerna lite bättre. De finns ju med även i den första boken, fast i bakgrunden. Det var verkligen kul att få lära känna Alexander. Han målades ju i första boken upp som en player och en riktigt skitstövel. Dock så anade jag att det kanske fanns något intressant under ytan där. Så det var det spännande att få läsa lite mer om.

De här böckernas styrka är verkligen karaktärerna.
Alexanders utveckling känns trovärdig och jag gillar att utvecklingen inte bara sker över en natt. I boken får jag också en helt ny bild av Peter. Han växer verkligen som person och jag blir faktiskt glad för hans skull. Från början hade jag ingenting till övers för honom av förklarliga skäl men i den här boken så växer han verkligen i mina ögon. Det tycker jag är kul! Härligt i slutet också när Alexander ringer hem och pratar med sin bror inför räddningsaktionen. Det var härligt att läsa.

Blev dock otroligt förvånad över den så kallade hemligheten, som titeln antyder. I didn't see it coming så att säga. Jag hade nog inte trott det om Isobel! Men samtidigt var det lite spännande med ombytta roller.

Men kort och gott tyckte jag otroligt mycket om den här boken och längtar verkligen tills jag får läsa En enda risk.

Slutsats: Riktigt härlig guilty pleasure-läsning!



6 kommentarer:

  1. Älskar också hennes böcker! :) Gillar att personer återkommer i hennes serier och att bikaraktärer blir huvudpersoner i hennes andra böcker :)

    SvaraRadera
  2. Guilty pleasure absolut! Jag tycker också om Simonas böcker! Fungerar perfekt om man hamnat i en lässvacka som man vill ta sig ur!

    SvaraRadera
  3. Älskade den första delen och denna står och väntar i bokhyllan ska bli spännande att läsa, nu ännu mer efter att ha läst dina tankar :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...