Recension: En enda natt av Simona Ahrnstedt

Titel: En enda natt
Författare: Simona Ahrnstedt
Serie: En enda #1
Förlag: Forum
_______________________________________________________________________

Ny samtidsserie av Sveriges romance-drottning!

Simona Ahrnstedt lämnar de historiska berättelserna bakom sig och lanserar en ny serie samtidsromaner med starka kvinnliga huvudpersoner, spännande intriger och erotiska äventyr. En enda natt är en berättelse om hämnd, maktkamp men framför allt: förbjuden kärlek.

Natalia De la Grip är en av finansvärldens unga supertalanger. Som kvinna, född in i överklass och rikedom, förväntas hon mest intressera sig för mode och inredning. Men Natalia har alltid gått sin egen väg. Envist och stenhårt arbetar hon för sitt mål: att få fadern, patriarken, att se och erkänna hennes kompetens och ge henne en plats i familjeföretagets styrelse.

David Hammar är en uppkomling och finansvärldens meste bad boy. Trots sin arbetarklassbakgrund har han lyckats bli en av Sveriges rikaste riskkapitalister. Han är lika beundrad som avskydd och dessutom känd för sina glamorösa kärleksaffärer. På grund av händelser i det förflutna är han ute efter hämnd på familjen De la Grip. Kanske kan han komma åt dem via dottern, Natalia?

När David bjuder ut Natalia på lunch blir hon både nyfiken och vaksam. Hon vet att männen i hennes familj hatar honom, men undrar varför. Hon vet också att David dejtar filmstjärnor och prinsessor, inte alldagliga finanskvinnor. Lunchen blir oväntat trevlig och mot sin vilja dras de till varandra. Attraktionen som uppstår leder så småningom till en natt ingen av dem kan glömma. Båda är tagna av kemin dem emellan, men de intalar sig själva att det aldrig kan bli något. Relationen är fullkomligt otänkbar, de är fiender, det var bara en enda natt. Eller?

________________________________________________________________________

Den här boken har stått oläst hemma hos mig nu ett tag. Jag har ju verkligen tyckt om att läsa Simona Ahrnstedts tidigare böcker så jag måste medge att jag var lite nyfiken på den här också. Dock var jag lite tveksam till att läsa romance som utspelar sig i nutid eftersom jag varit väldigt såld på den historiska miljön tidigare.

Men jag måste säga att jag verkligen inte blev besviken. Till en början hade jag lite svårt att komma in i boken på grund av min väldigt segdragna lässvacka. Men när jag väl kommit in i den så gick det bara inte att lägga den ifrån sig. Jag var verkligen på humör för lite lättläst romance!

En enda natt är en välskriven bok som innehåller alla förväntade ingredienser i en romanceroman, dvs attraktion mellan två personer från olika bakgrund, missförstånd och inte minst det förväntade slutet.

Styrkan med den här boken är absolut attraktionen mellan Natalia och David som jag tycker är riktigt bra beskriven och boken innehåller också flera ganska långa och detaljerade sexscener, men det gör ingenting - för jag gillar det faktiskt. Det är välskrivet och det är en kul och spännande resa genom alla turer. Dessutom gillade jag sidohistorien med Natalias bästa vän, Åsa Bjelke.

För mig blev det här verkligen en fullträff. Det här är romance när det är som allra bäst. Dock tycker jag kanske inte att det här med finansvärlden och riskkapitalister är det allra mest intressanta. Men det gör inget för det är attraktionen mellan Natalia och David som är bokens styrka! För mig är det här en otroligt mycket bättre variant av Fifty shades of Grey. För jämfört med Fifty shades så är det här bra och jag kan inte få nog. Har redan plöjt andra delen i serien. Så. himla. bra. Läs!

Slutsats: Romance när det är som allra bäst!