söndag 11 december 2016

Sunday Funday #11


Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.
____________________________________________________________________________


Den här söndagen tänkte jag faktiskt ta och skriva lite om en av mina favoritserier just nu, Orange is the new black. Tror inte att det är så många som har missat den. Men eftersom jag såg klart fjärde säsongen ganska nyligen så vill jag skriva av mig lite.

För er som inte vet så handlar Orange is the new black om ett kvinnofängelse och man får i första säsongen främst följa Piper Chapman som ska sitta av 15 månader i fängelse efter att ha smugglat knarkpengar åt sin dåvarande flickvän, Alex. I fängelset råkar sedan Piper på de andra som sitter i fängelset och deras bakgrunder utanför fängelset återberättas parallellt med att vi får lära känna Piper bättre.

Till en början var jag tveksam till om jag skulle gilla en serie som jag hört var så karaktärsdriven. Jag har alltid gillat då det händer lite saker runt omkring mer än att det bara är en massa karaktärer att lära känna. Men jag tycker faktiskt att den här serien är väldigt bra. Men bäst hittills har definitivt fjärde säsongen varit. Tyckte verkligen att den var jättebra! Framför allt de sista 4-5 avsnitten då jag tyckte att det började bli riktigt, riktigt spännande. Jag gillade också verkligen att serien tog en lite mörkare vändning från att ha varit mer åt det komiska hållet tidigare. Jag gillade att manusförfattarna lät fjärde säsongen bli lite mörkare och jag hoppas faktiskt att de behåller mörkret även till nästa säsong. Jag föredrar verkligen det framför de tidigare mycket mer glättiga säsongerna.

Nu var det en vecka sedan jag såg klart det sista avsnittet. Vill ha mer!!! Och alltså slutet på fjärde säsongen... aaaaaaah... vad tyckte ni? Vill inte skriva för mycket men jag tror att ni vet och förstår vad jag menar om ni har sett fjärde säsongen. 





Tipsa mig jättegärna om andra serier att följa. Nu känns det som alla serier jag följer har uppehåll. Suits, Game of thrones, Westworld, Orange is the new black...

Och en sak till: Hur snygg är inte Ruby Rose? Jag är straight. Men när jag ser henne så blir jag ju nästan gay.


1 kommentar:

  1. Har bara sett ett par avsnitt av Orange is the new black. Tror faktiskt att jag skall läsa boken först.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...