söndag 18 december 2016

Sunday Funday #12


Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.
____________________________________________________________________________

Detta inlägg kommer att bli lite annorlunda. För er som inte vet så ska jag gifta mig nästa år så planering pågår för fullt. Kyrkan är bokad, vi har beställt resan och så vidare. Men! Vi har ett litet problem. Innan jag återkommer till det måste jag först ge er den fulla storyn.

Okej så nästa sommar kommer att vara ganska crazy för oss. Det är nämligen så att det inte bara är vi som gifter oss. Min närmsta kusin kommer att gifta sig typ två veckor efter oss och sedan kommer även min fästmans bror att gifta sig mot slutet av semestern. Vår semester kommer därför att bestå av TRE bröllop + bröllopsresa. Ja, ganska galet!!! Så ja, vi kommer att ha fullt upp. Först gifter vi oss, sedan inväntar vi kusinens bröllop och sedan åker vi på bröllopsresa och sedan kommer vi hem och går på det sista bröllopet. Ganska tight schema alltså. Men nu kommer vi till det lilla problemet. Vår tanke var först att åka på resan direkt efter att vi gift oss men då vi inte riktigt hinner det innan min kusin gifter sig så har vi bokat in resan till efter hans bröllop. Vilket gör att vi behöver hitta något mysigt för oss mellan de båda bröllopen. En liten minisemester i slutet på juni medan vi inväntar den riktiga resan! Vi tänker oss en liten get away inom Sverige eftersom vi vill lägga pengarna på den riktiga bröllopsresa i juli sedan. Så nu skulle jag jättegärna vilja ha lite tips på hur folk brukar göra.

Om du har gift dig så får du jättegärna berätta hur ni gjorde efter bröllopet. Reste ni iväg direkt eller tog ni in på hotell? Känner du nån som nyligen gift sig och hur gjorde dem i så fall? Eller ännu bättre, har du något förslag på mysig herrgård eller hotell som du tror skulle passa för ett bröllopspar? Vi tänker ju att vi vill komma bort några nätter i alla fall och bli ompysslade och bara njuta av de första dagarna som gifta. Får gärna ligga en liten bit bort från Stockholm i alla fall så att det känns som att man kommer bort lite. Så känner du till nåt mysigt ställe i närheten av där du bor, tipsa mig! Det skulle verkligen uppskattas!

Trevlig söndag på er och glad fjärde advent. Kan inte fatta att december gått så fort.



3 kommentarer:

  1. Åhvilken härlig sommar som väntar er❤️ Vi var på fyra bröllop den här sommaren- så mysigt! Kan tipsa om Vadstena klosterhotell. Så mysigt! De har spa och restaurangen måste vara en av de bästa jag besökt, så sjukt god mat!!!

    SvaraRadera
  2. Det är förmodligen för långt för er att åka, annars kan jag tipsa om en av mina f.d. arbetsplatser: Hotell Storforsen. Otroligt vacker & mäktig plats oavsett årstid, fint hotell med hög standard. www.storforsen-hotell.se är hemsidan om du vill kolla in :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig sommar det kommer att bli!
    Vi bodde över på ett fint hotell i vår hemstad på bröllopsnatten för att det skulle kännas lite speciellt (och för att min bror med familj sov över hos oss!). Dagen efter bjöd vi alla tillresta gäster på sen lunch i vår lägenhet. Sedan var vi några dagar på Gotland och den "riktiga" bröllopsresan gjorde vi sen i januari då vi åkte till Florida.
    Du ville ju helst lämna Stockholm, men annars är Hasseluddens Yasuragi supersupermysigt. Ett par nätter där är inte så dumt :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...