söndag 25 december 2016

Sunday Funday #13


Okej, så för ett tag sedan skrev jag om min lässvacka och då frågade jag er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.
____________________________________________________________________________

Denna söndag vill jag tillägna mitt stora obsession just nu. Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att vara helt galen i SKAM just nu. Och känner mig lite tråkig för att jag typ är den femtioelfte av alla bloggare som skriver om den serien, men alltså - jag är helt fast. Jag trodde inte det... och jag har aldrig tyckt om norska heller så trodde att jag typ skulle orka med högst ett avsnitt innan jag tröttnade. Så var inte fallet. Tyckte de första avsnitten var lite sådär men efter typ 5 avsnitt var jag fast. Och jag har verkligen älskat andra säsongen. Så sjukt beroendeframkallande. I skrivande stund är jag precis färdig med de två första säsongerna och ska börja titta på den tredje strax.


 

Har ni tittat på Skam? Och vad är det bästa med serien enligt er?
Vilken karaktär är er favorit? Min är helt klart Noora. Tycker hon är ascool. I övrigt så gillar jag bara vänskapen mellan tjejerna otroligt mycket. Hur de ställer upp för varandra i vått och torrt och hur fina de är mot varandra. Sjukt bra serie med hög igenkänningsfaktor. Riktigt, riktigt bra. Om nån av er tittar på serien, skriv i kommentarerna så att vi kan obsessa tillsammans. Behöver nån att fangirla med.

6 kommentarer:

  1. Vart kan man se säsong 3 nånstans? På svtplay har den inte kommit ut än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag vet. Den har inte kommit ut på svtplay än. Jag har sett att det finns på nrk men ej med sv. text då.

      Radera
  2. Jag fullkomligt ÄLSKAR skam!! Lite för mycket tror jag. Har inte riktigt kunnat koncentrera mig på annat haha. Tycker säsong tre är den bästa! Sana är min favoritkaraktär <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Var kollade du på tredje säsongen? Ja, Sana är rätt cool tycker jag med.

      Radera
  3. Åh, jag älskar också Skam! Men väntar till tredje säsongen kommer till svtplay... Längtar! Och jag fattar inte varför jag som är snart 40 fastnat så men det har jag verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... ja jag är 34 och har fastnat totalt. LOL!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...