lördag 31 december 2016

Utmaningarna för 2016 - hur gick det?

Här är en summering av de olika utmaningar jag tog mig för under 2016. Hur gick det egentligen?


Nyårslöftestaggen

Det här är ju egentligen ingen utmaning, men jag tyckte ändå att den kunde vara lite kul att ta med här. Bara för att på skoj se hur många av de böcker jag nämnt i den här taggen som i slutet av året faktiskt har blivit lästa.

Kommentar: Nej, det här gick riktigt uselt. Läste nog inte en enda av de böcker jag sa att jag ville läsa. FAIL!







Goodreads-utmaningen

Jo men jag satsar på 100 böcker i år igen. Jag VILL så gärna klara det. Har haft två år i rad nu med färre än 100 böcker så nu hoppas jag verkligen att 2016 blir året jag vänder den trenden. Sänker fr.om. den 26/9 målet till 85 böcker.

Kommentar: Jo, men okej... detta får väl ändå anses som godkänt. Jag läste 86 böcker i år. Men hade ju gärna velat klara av 100... men nej, det funkar ju inte när man har haft lässvacka under typ hela året.




Avsluta lite serier.
Satsar på på att avsluta 5 av dessa.
(Kommer dock att fylla på här med nya serier som påbörjas under året.)
 
Unearthly - Cynthia Hand
The Mortal instruments - Cassandra Clare

Mara Dyer - Michelle Hodkin
Systrarna Cahill - Jessica Spotswood
Burn for burn - Jenny Han & Siobhan Vivian

Miss Peregrines home for peculiar children - Ransom Riggs
Slottet Wadenstierna - Simona Ahrnstedt
Önskemånglarens dotter - Laini Taylor
The Selection - Kiera Cass

After - Anna Todd


Resultat: 6/5

Kommentar:
Denna utmaning är absolut avklarad! 6/5 är riktigt bra.




Projekt Hylltömning


Lästa böcker i denna utmaning:


Januari: Läs den första boken uppe till vänster i din bokhylla: Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
Februari:
  Bok nr. 8 och 16 i olästhyllan: Betvingade av Simona Ahrnstedt och Alienated av Melissa Landers

Mars:  En svart och en grön bok: Doon av Corp och Langdon och Sweet Evil av Wendy Higgins

April:  En gul bok: Mr. Penumbra's 24-hour bookstore av Robin Sloan
Extrautmaning Läs-a-lot april/maj:
Mr. Penumbra's 24-hour bookstore av Robin Sloan
Maj:  Två böcker på mellan 300-400 s: Just one day av Gayle Forman och Everything leads to you av Nina LaCour 
Juni:  Läs-a-lot: Everything leads to you av Nina LaCour och I was here av Gayle Forman 
Juli:  En contemporary: Since you've been gone av Morgan Matson
 
AVSLUTAD!

Kommentar: Nej. Projekt Hylltömning blev en fail. Kul grej i teorin, men det blev bara stressigt. Så denna utmaning kommer jag inte att göra om. Det blev för mycket måsten istället för pepp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...