måndag 9 januari 2017

Recension: Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman



Titel: Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött
Författare: Alex Schulman
Serie: -
Utgivningsår: 2011
Förlag: Piratförlaget
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:

En sommardag i juli 2008 separerar Alex Schulman från kvinnan som han levt tillsammans med i sex år. Med en resväska i vardera hand lämnar han förvirrad deras gemensamma lägenhet och beger sig ut på Stockholms gator. Han inser att han står inför en ny tillvaro, framför en ny sorts resa – han ser inte alls fram emot den.

På dagen ett år efter separationen föds hans dotter ­Charlie på BB i Visby.

Det här är den brokiga, underbara historien om allt som hände däremellan.

Alex Schulman har återvänt till sina gamla blogginlägg och krönikor från den tiden och utifrån dem skrivit en bok om att förändras, om att bli omkullkastad, tilltufsad och tvingas resa sig upp igen. Men framför allt har han skrivit en bok om kärlek. När han första gången träffar Amanda Widell förändras allt. Tillvaron förvandlas till en kamp med bara ett enda avlägset mål: att få henne.

Alex Schulman är journalist och författare. Hans första roman ”Skynda att älska” blev en stor försäljningsframgång och hyllades av såväl kritiker som läsare.  

 
________________________________________________________________________

 

Mina kommentarer:  
Det här måste ju vara boken med världens längsta titel. Suck alltså! Hade ju önskat att förlaget hade sagt ifrån. Jag har ju läst Skynda att älska och tyckte att den var rätt så bra. Så därför tänkte jag att det kunde vara kul att lyssna på något mer av Alex Schulman.

Att vara med henne... handlar om hur han träffar Amanda Widell som han ju är gift med idag. Jag var nyfiken på just den här boken för att jag ju har lyssnat på Fredagspodden med Hannah och Amanda hur länge som helst. Och därför kunde det vara kul att höra hur hon och Alex träffades. Jag tycker att boken är trevlig att lyssna på. Alex röst är väldigt behaglig och det är mysig läsning.

I övrigt har jag inte jättemycket att säga men jag gillar att lyssna på Alex ljudböcker. Dock vet jag inte om jag är så nyfiken på hans senaste bok om sin mamma. Men jag har tyckt om de här två ljudböckerna i alla fall. Så jag kan rekommendera de till alla som vill ha något fint att lyssna på i hörlurarna.


Slutsats: Mysig ljudbok som jag rekommenderar.





5 kommentarer:

  1. Ibland undrar man hur vissa titlar kommer igenom nålsögat.

    Den med längst titel som jag läst är skriven av Paul Jennings och heter:

    "How Hedley Hopkins Did a Dare, robbed a grave, made a new friend who might not really have been there at all, and while he was at it committed a terrible sin which everyone was doing even though he didn't know it".

    Det är en humoristisk barnbok, finns på Goodreads: https://www.goodreads.com/book/show/1215318.How_Hedley_Hopkins_Did_a_Dare_

    SvaraRadera
  2. Är lite nyfiken på Schulmans bok.

    SvaraRadera
  3. Denna lyssnade jag också på får något år sen - jag gillade den :)

    SvaraRadera
  4. Glöm mig är nog min favorit av Schulmans böcker.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...