söndag 1 januari 2017

Utmaningar 2017.

Det här året kommer jag inte att ha så jättemånga utmaningar eftersom jag satte mina mål ganska högt förra året och då blev det för många måsten som ledde till onödiga svackor. Därför kommer jag att köra mycket mer laid back i år. Men några utmaningar kommer jag i alla fall att ha. Så här är dem!

Goodreads-målet.
Detta är en klassiker. Det är nu satt och i år satte jag det till 85 böcker! Eftersom jag år efter år blivit tvungen att sänka målet framåt augusti/september, så känner jag att det är bättre att sänka målet redan från början i år. Men 85 böcker borde absolut inte vara något problem och då tror jag också att det blir lättare för mig att hinna med några lite tjockare böcker. Nu när jag inte känner mig lika stressad över att jag måste hinna läsa 100 böcker. Detta tror jag verkligen kommer att göra mig så mycket mer taggad. I år vill jag satsa mer på kvalitet istället för kvantitet. Heja, heja!


Beta av några riktiga hyllvärmare.
Förra året var jag ju riktigt duktig på att avsluta serier. Men desto sämre på att ta tag i hyllvärmarna så därför tänkte jag fokusera lite mer på dem i år. Ni vet de där böckerna som bara blir stående i hyllan år efter år? Man säger att man ska läsa dem men så blir det inte av. I år ska jag ta mig tusan ta tag i det där. Här nedan kommer jag vartefter att lista böcker som jag känner har blivit stående i hyllan alldeles för länge. Nu är det skärpning!

(Om det är någon som känner till något kul event eller Läs-a-lot som fokuserar på hyllvärmare så får ni gärna hojta till) Jag kommer att fylla på listan vartefter. Jag satsar på att läsa minst 10 av de här!


Sista riket av Brandon Sanderson
Cress av Marissa Meyer
Svindlande höjder av Emily Bronte
City of lost souls av Cassandra Clare
City of heavenly fire av Cassandra Clare
Panic av Lauren Oliver
Velveteen av Daniel Marks
Identical av Ellen Hopkins
Throne of glass av Sarah J. Maas

Dödssynden av Harper Lee
Dorothy must die av Danielle Page
Paranormalcy av Kiersten White
Wings av Aprilynne Pike

Ögat över månskäran av Libba Bray

4 kommentarer:

  1. Cress måste jag också försöka ta mig an, den har stått alldeles för länge! Samma sak med Svindlande höjder ... men nej, jag har nog inte hört om något read-a-thon eller liknande, men det hade ju varit kul :S :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är drygt med de här böckerna som bara blivit stående hur länge som helst.

      Radera
  2. Sista riket och Svindlande höjder är riktigt bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ska försöka läsa de snart...

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...