måndag 6 februari 2017

3 minisar: Tårar i havet, Animal Armies och Håkan Bråkan och kramsjukan

Här kommer några minirecensioner på några böcker jag inte har så mycket att säga om. Berätta gärna om ni har läst någon av de här böckerna och vad ni i så fall tyckte om dem.

Tårar i havet av Ruta Sepetys

Mina kommentarer: En av besvikelserna för januari. Jag hade verkligen trott att jag skulle tycka om den här, men jag fastnade inte för den så mycket som jag hade hoppats. Jag gillade dock de korta kapitlen för det kändes lite som att: "bara ett till..." och det gillade jag. Sedan fattar jag inte hur jag och säkert många med mig aldrig har hört talas om den här fartygskatastrofen. Det här är ju en katastrof större än Titanic - men nästan ingen har hört talas om den. Varför? Men i övrigt så blev jag inte alls så berörd som jag hade trott att jag skulle bli. Fick dessutom läsa om slutet ett par gånger innan jag fattade vad som hände... nja tyvärr ingen fullpott.






Sweet Tooth: Animal Armies av Jeff Lemire

Mina kommentarer: Tredje volymen om den lille hjortkillen som jag kallar honom. Gillar verkligen den här serien. Dock är jag inte helt vän men tecknarstilen, men men det funkar. Ska absolut läsa nästa del i serien.





 


Håkan Bråkan och kramsjukan av Sören Olsson och
Anders Jacobsson

Mina kommentarer: En bok jag passade på att läsa för barnen på jobbet då jag ändå gillar typ allt av Sören Olsson och Anders Jacobsson. Dock så föredrar jag nog att läsa om Sune. Men ändå en helt okej barnbok.




1 kommentar:

  1. Jag gillade verkligen "Tårar i havet", jag gillar att bli fördjupad i olika karaktärer och i denna okända katastrof.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...