torsdag 2 februari 2017

9 fakta om min hund.

Har sett denna supergulliga tagg cirkulera runt här i bloggvärlden så tänkte att den faktiskt kunde vara lite kul att göra. Här kommer därför nio fakta om ulliga, gulliga Goliat!



  • Han blir helt till sig när vi tar fram hans bilsele och frågar om vi ska åka bil. Han springer till bilen och studsar upp i baksätet som skjuten ur en kanon.
  • Han tycker inte om att bli puttad på när han ligger och sover på natten. Jag rör mig en del i sömnen så råkar jag buffa till honom så är han grinig och morrar till. "LÅT MIG VARA!"
  • Han är misstänksam mot nya människor. Han är sjukt nyfiken men tycker också att det är urläskigt! Det är många saker som är läskiga. Han är inte den som springer fram och hälsar på allt och alla.
  • Han AVSKYR när man ska rycka hans öronhår. Usch och AJ!



  • När han var bara några månader så råkade han svälja ett alldeles för stort tuggben så vi fick åka med honom till veterinären. Det ordnade sig dock, men han fick rejält ont i magen.
  • Han är väldigt lättlärd om man bara har en godis i närheten. Känner han lukten av godis uppför han sig som klassens ljus.
  • Han älskar att springa in på toaletten fast han inte får och gräva i tvättkorgen. Sedan knycker han nån strumpa för att vi ska jaga honom. Typ det bästa han vet är att busa med oss. Han är en riktig liten spjuver.
  • Han vill vara nära jämt. När vi har ätit middag, ställer han sig på bakbenen och sätter framtassarna i knät och tittar på en med stora ögon. "Lyft upp mig!!!" 
  • Han älskar också att ligga nära på natten. Han kommer och kryper upp och vill gärna dela kudde eller ligga emellan mig och fästmannen. Världens goaste hund!

  • 4 kommentarer:

    1. Så charmig liten hund! =) En riktigt fluffboll =)

      SvaraRadera
    2. Så mysigt att läsa! Och vad kul att min inte är ensam om att vara grinig på natten :P

      SvaraRadera
      Svar
      1. Min hund verkar vara lik din. Min är jätterädd för så mkt! Men ej för fyrverkerier. Han bryr sig inte. Sitter och tittar ut som om ingenting.

        Radera
    3. Så himla söt! Jättekul att få läsa. :)

      SvaraRadera

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...