fredag 10 februari 2017

Read-a-long: Throne of glass (del 2)

Här har ni del två i min Read-a-long tillsammans med Anna Maja på Littermentärt. Nu har vi läst 2/3 av boken!




Jag läser den här utgåvan från Bloomsbury som är på 404 sidor. I detta andra inlägg kommer jag att skriva lite om mina tankar kring kapitel 20-37

Mina kommentarer. Varning för spoilers!

Gillar verkligen den här boken mer och mer. Ska bli så kul att fortsätta läsa. Ser verkligen fram emot att tillbringa mycket tid i helgen tillsammans med den här pärlan.

I den här andra delen så fortsätter de andra deltagarna att bli brutalt mördare på olika sätt. Riktigt obehagligt måste jag säga. Vem är det som mördar alla deltagare? USCH! Börjar ju bli ganska orolig att någon snart även kommer att ge sig på Celaena.

Något mystiskt med den där Elena också... är hon ett spöke eller vad?

Jag blev så lycklig när Celaena övertalade Dorian och Nehemia att låta valpen leva... och sedan fick hon den i present av Dorian... aaaaawwwww. Tänker dessutom att det kan vara bra för Celaena att ha lite extra skydd och en vakthund nu.

Usch, blev lite besviken nu då Celaena börjar misstänka att Nehemia skulle har något att dölja... jag som verkligen shippade de som bästisar.

Har verkligen börjat tycka jättemycket om Dorian och Celaena tillsammans. Hur hon öppnar upp sig för honom och berättade om Sam och om varför hon gillar att spela piano så mycket... det tyckte jag var fint. Skulle vilja veta mer om Celaenas bakgrund nu. Hur växte hon upp och vad hände egentligen med Sam? Jag anar en fruktansvärd hjärtesorg där... Jag hoppas att vi får veta mer vart det lider.

Var det bara jag som blev irriterad då Chaol tyckte det var jättepinsamt och bara gick sin väg när Celaena sa att det var för att hon hade fått mens igen, som gjorde att hon mådde dåligt. Chaol kunde ju inte komma därifrån snabbt nog... det tyckte jag var skitdåligt av honom. Kanske är feministen i mig som talar men jag blev SÅ arg då!


Fanart från Tumblr.

Nu ska jag tillbringa en stor del av helgen med att läsa slutet. Ser jag verkligen fram emot!

6 kommentarer:

  1. Man får veta mer om Sam i novellsamlingen The assassin's blade och mer om hennes bakgrund ju längre man läser i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Ser jag fram emot. Dock osäker på om jag kommer att läsa novellsamlingen. Har typ bestämt mig för att aldrig köpa såna då jag ofta bara tycker dem är tråkiga. Noveller är inte min grej, men tack så supermycket för infon iallafall. Ser fram emot att läsa fortsättningen. Älskar den här serien redan.

      Radera
    2. Åh vad kul!
      Novellsamlingen är ungefär lika tjock som första boken. Jag skulle absolut läsa den om jag var nyfiken på Sam. Jag läste den mellan bok 2 och 3. Det är tydligen i den ordningen hon släppte dem också så du har tid att fundera på hur du vill göra. Enl Petra på Petras bokblogg som ju avgudar serien så finns det en del som är bra att veta i novellsamlingen innan man läser bok 4 och 5, men så långt har jag inte kommit ännu (läser bok 3 just nu).

      Radera
    3. Måste hålla med Malin här, novellsamlingen i den här serien är SÅ bra. Jag har bara läst till bok tre, men jag tror det bara är i novellboken man får veta grundligt vad som hänt med Sam. Jag läser aldrig heller novellböcker men i den här serien är den superbra :)

      Radera
    4. Hur långa är novellerna då? För tycker aldrig att det blir nåt djup liksom...

      Radera
  2. Om ni är sugna tjejer så kanske ni vill hänga på en read-a-long här på bloggen med även bok 3 och 4 och 5 med.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...