lördag 18 februari 2017

Recension: Throne of glass av Sarah J. Maas



Titel: Throne of glass
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of glass #1
Utgivningsår: 2012
Förlag: Bloomsbury
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris

_______________________________________________________________________

Beskrivning från Goodreads:

Meet Celaena Sardothien.
Beautiful. Deadly.
Destined for greatness.


In the dark, filthy salt mines of Endovier, an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake. She got caught.

Young Captain Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celaena must represent the prince in a to-the-death tournament—fighting the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celaena will be free. Win or lose, she is about to discover her true destiny. But will her assassin’s heart be melted?

________________________________________________________________________



Mina kommentarer:

Eftersom jag redan har skrivit ner alla mina tankar under tiden som jag och Anna Maja läste den här så kommer jag bara att skriva en kort slutsats över mina tankar nu efteråt.

Här nedan finns det däremot länkar till varje del i vår Read-a-long där du kan läsa lite mer ingående vad jag tyckte om varje del:

Del 1: http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/02/read-long-throne-of-glass-del-1.html
Del 2: http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/02/read-long-throne-of-glass-del-2.html
Del 3: http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/02/read-long-throne-of-glass-del-3.html



Slutsats och betyg:
 

Jag vet att jag skrev i typ varje del i read-a-longen hur glad jag är att jag äntligen (!) har tagit tag i den här serien. Men har verkligen velat läsa den så himla länge och är så glad nu att jag har kommit till skott till slut.

Älskade den här boken från början till slut, det var spännande rakt igenom och jag ville bara läsa mer, mer, mer! Den är precis så där bra som folk säger. Precis som det ska va' ! Nu ska det bli oerhört spännande att få läsa fortsättningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...