söndag 19 februari 2017

Sunday Funday #15


Okej, så för ett tag sedan skrev jag och frågade er om vad ni skulle tycka om att jag bloggade om lite andra saker än böcker ibland...
Nu har jag funderat lite mer på det och kommit fram till att jag tänker börja med en liten serie som jag valt att kalla Sunday Funday. Det kommer att gå ut på att jag varje söndag kommer att blogga om icke bokrelaterade saker som jag gillat eller funderat på under veckan som gått. Samtidigt som jag kommer att vara lite mer personlig. Alltså, min chans under veckan att prata om andra saker här på bloggen, att ha lite skoj på en söndag helt enkelt.
Jag hoppas att ni kommer att gilla.
____________________________________________________________________________

Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle posta något Sunday Funday-inlägg idag. De har ju fått utgå under en period nu, men sedan fick jag sådan obeskrivlig lust att skriva lite om musik och då specifikt om en av mina favoritartister. Kom på att jag nästan aldrig skriver om musik i mina inlägg, så nu tyckte jag det var dags.

Jag har alltid haft sån fjortis-smak när det kommer till musik, hahaha. Det ska vara gladpop mestadels och så har det alltid varit. Ända sedan från att jag började lyssna på musik mer ordentligt i 12-års åldern. Det har alltid varit pojkband som gällt.

Hur som helst så skulle jag vilja tillägna detta inlägg till Justin Timberlake! Honom var jag dock inget fan av under N* Sync-tiden utan det var först efteråt som jag började gilla honom. Mest gillar jag hans feelgood-upptempo låtar. Men finns också en hel del andra som är
riktigt bra. Här är några av mina favoritlåtar/musikvideos. Det här inlägget är till dig Justin!

 


Här är den huvudsakliga anledningen till att jag ville göra det här inlägget. Lyssnade på Love never felt so good idag IGEN och började av någon anledning storböla. Jag har aldrig varit något superfan av Michael Jackson. Jag har alltid gillat hans musik, men jag har aldrig kallat mig ett fan direkt. Hur som helst så började jag dock gråta massor idag när jag tittade på den här videon. Älskar den verkligen så mycket och det slog mig bara hur många artister som har influerats av Michael och hur många småkillar och småtjejer som stått hemma framför spegeln och låtsats vara honom. Det gav mig verkligen chills! Utan Michael Jackson så hade kanske inte artister som Justin Timberlake funnits idag. Och det gjorde mig så vemodig och glad på samma gång att se hur musiken lever vidare. Hur småkillar än idag står hemma framför spegeln och mimar till hans låtar med sån glädje och inspiration. Tycker den här videon bara är ett sådant glädjepiller och bara som en stor hyllning till musiken i stort och all den inspiration som Michael Jackson har gett oss! Wow!


 

Jag blir bara så JÄVLA glad av den här låten! Tycker också videon bara visar på ren glädje. Vill jag bli glad sätter jag på den här och sedan är jag på bra humör resten av dagen. Hurra! Älskar också Justins falsett. Wohooo!!!!! Man vill ju bara fortsätta dansa. Just dance, dance, dance!



Nästa låt är Love, Sex, magic med Justin och Ciara. Tycker bara den här är så sjukt sexy!
I'm lovin' it. 




What goes around, comes around ville jag ha med bara för att jag ÄLSKAR den här musikvideon med Scarlett Johansson. Jag bara älskar när musikvideos känns lite som en film med en story. Vet inte hur många gånger jag har sett den här.



Sist ut är Cry me a river som jag också tycker om. Skrev han verkligen denna till Britney Spears? Tjejen i videon är ju också sjukt lik henne. Älskar den där bitterljuva hämnden som den här videon går ut på.


Har ni också någon artist ni har gillat länge och som ni fortfarande gillar? Och har ni någon favoritmusikvideo genom tiderna?
Eller gillar ni bara Justin lika mycket som jag gör? Låt oss i så fall nörda/fangirla tillsammans i kommentarerna.

Du är bäst Justin! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...