söndag 12 mars 2017

Mitt 90-tal.

Jag såg att Kulturkollo ägnar sig åt 90-talet den här veckan. Superkul verkligen! Därför tänkte jag: Varför inte försöka att beskriva mitt eget 90-tal? För det var verkligen enligt mig så här i efterhand en väldigt rolig period när det kommer till musik och tv-program o.s.v.
Så here we go.


Jag är född i början av 80-talet men minns typ ingenting därifrån utan det är egentligen bara 90-talet jag minns. För det var då jag började intressera mig för musik och blev tonåring liksom. Före det minns jag inte så himla mycket. Jag kommer ihåg att den första låten jag verkligen fastnade för var Melodifestivalens Som om himlen brann, haha.. det var första gången jag ville ha en låt, alltså köpa den. Innan det hade jag aldrig brytt mig om musik. Efter det blev jag också helt galen i Ace Of Base. De var mina allra första idoler. Och minns ni alla samlingscd-skivor som kom då... vet inte hur många Absolute Dance jag hade... lol.

Efter det kom pojkbanden och för mig var det främst Backstreet Boys som gällde. I början var jag kär i Kevin minns jag. Åh, vad kär jag var.



Min favoritserie var helt klart Beverly Hills 90210. Jag satt bänkad vid tv:n varje gång.
Favoriten var Brandon tror jag. Jag minns att jag även var helt besatt av alla svenska såpoperor som gick på tv när jag gick på högstadiet. Det var Tre kronor, Skilda Världar, Vita lögner m.fl. Jag minns att jag hade ett väldigt späckat schema när jag kom hem från skolan. Kan vara det som gjorde att läxorna nog inte alltid blev gjorda vid den här tiden... rejält skoltrött var jag också. Just tonåren var ju egentligen inte jätteroliga. Var så sjukt osäker och var olyckligt kär JÄMT! Vet inte hur ofta jag blev kär i nån populär kille som aldrig var kär i mig. Var egentligen ganska deppigt när jag tänker efter.



Sedan har vi ju det här med 90-tals modet också. Jajjemen chokers var riktigt inne vid den perioden. Jag minns att jag tvingade min mamma att göra ett choker halsband till mig av sammet. LOL!


Är det nån som minns de här napparna? Alltså vad handlade det om? Jättekonstigt. Minns att alla i min klass hade såna i typ 10-års åldern. Till slut blev det nästan som en statusgrej. Den som hade flest nappar var coolast typ. Urlarvigt faktiskt. Men så var det.


Och! ALLA hade även en jojo där ett tag. Varför??


 

Ja och så har vi ju Titanicfilmen. Hur kär var man inte i Leo? ALLA var verkligen dökära i honom.


Och eftersom det här ju är en bokblogg. Så här vill jag minnas att min bokhylla såg ut i mitten på 90-talet. Älskade Danielle Steel när jag var typ 14. Ville bara ha kärlek, kärlek, kärlek. Lol!! Sedan hade jag ju så klart hur många Tvillingarna på Sweet Valley High-böcker som helst också.







Åh vilket kul inlägg det här var att skriva.
Hur såg ert 90-tal ut?


4 kommentarer:

  1. Hahaha, napparna ja! Dom hade jag glömt! :) Chokers är tillbaka på modet nu, få se om även nappsamlandet gör come back.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag verkligen inte!

      Radera
  2. Svar
    1. Backstreet's back all right!!!!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...