tisdag 14 mars 2017

Top Ten Books On My Spring TBR!

Top Ten Tuesday är tillbaka! Var ju hur länge som helst sedan jag deltog, så jättekul att det är tillbaka. Veckans tema är topp tio böcker jag vill läsa i vår. Det tyckte jag var en kul fråga och jag älskar ju att skriva listor. Så här kommer min lista med just böcker jag vill hinna med att läsa i vår.


  • Heir of fire  av Sarah J. Maas därför att jag ju nu äntligen har tagit tag i Throne of glass-serien nu i år. Ska bli jättekul att få läsa fortsättningen.

  • Illuminae av Amie Kaufman och Jay Kristoff för att den känns som lite annorlunda läsning och jag har verkligen lust att läsa något lite annorlunda just nu.

  • Girl online on tour av Zoe Sugg eftersom den känns lättläst och mysig. Sånt får jag aldrig nog av.

  • Attachments av Rainbow Rowell som jag velat läsa jättelänge men aldrig riktigt kommer mig för att läsa. Kanske det kommer bli av nu i vår.

  • Det som inte dödar oss av David Lagercrantz som har stått oläst i hyllan jättelänge. Borde verkligen ta tag i den snart. Dessutom kan det vara kul att läsa något annorlunda. Jag läser ju inte deckare så ofta.


  • Red queen av Victoria Aveyard eftersom det också är en sån där serie som jag vill påbörja nån gång.

  • Polarnatt av Frida Skybäck eftersom det är hög tid att jag läser den nu och har gillat de andra böckerna jag läst av samma författare.

  • Room av Emma Donoghue av den enkla anledningen att det är ett rec-ex. 'Nuff said.

  • Furthermore av Tahereh Mafi för att jag skäms lite över att jag fortfarande inte har läst den. Och jag som var så taggad för att läsa den när den kom!

  • Wings av Aprilynne Pike då den också har stått oläst i hyllan HUR LÄNGE SOM HELST.



    Har ni läst någon av de här böckerna?

6 kommentarer:

  1. Jag har läst Red queen två gånger. Den är superbra tycker jag. Lite bättre andra gången när man hängde med på ett annat sätt :)

    SvaraRadera
  2. Nice! Ska försöka läsa den snart.

    SvaraRadera
  3. Den som inte dödar oss var riktigt bra. Bok fem i Millennium-serien kommer ju i år och den skall bli kul att läsa.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...